همایش امام سجاد (ع) در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_همایش امام سجاد (ع) با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و کانون سید الساجدین در بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش امام سجاد (ع) در بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این همایش گفت: امام سجاد (ع) در طول سى و چهار سال امامت خود به دلیل شرایط خاص ، شیعه را از یکى از سخت‏ ترین دورانهاى حیات خویش عبور داد.

فاطمه کرمپور افزود: امام سجاد (ع) با شخصیت بزرگ علمى، اخلاقى و تقوایى زمینه ترویج دین اسلام را فراهم کرد.

وی عنوان داشت: صحیفه سجادیه با تاثیرگذاری فراوان بیشترین اثرگذاری بین ادعیه ها دارد زیرا مشتمل بر آموزه های اسلامی، توحیدی، عبادی و اخلاقی است.

کرمپور بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید به برگزاری این مراسمات مذهبی زمینه ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام محمد عاشوری فرزند ابوتراب عاشوری اولین شهید انقلاب استان نیز گفت: دوران امام سجاد (ع) خاص است زیرا شروع امامت آن حضرت با جریانی سخت از روز عاشورا روز شهادت پدر و انسان های راستین آغاز شد.

وی اظهار کرد : امام چهارم شیعیان (ع) به عنوان تنها شاهد واقعه کربلا و دیدن تمام صحنه های سوزناک عاشورا، بیشترین سختی را در دوران امامت بسر برد زیرا بعد از این حادثه با خیل عظیم اهل بیت به اسارت کشیده شد.

حجت الاسلام عاشوری افزود: کثرت عبادت، دستگیری از نیازمندان، خضوع بودن و رفع مشکلات اقتصادی از ویژگی های بارز این امام بود که انجام آن امروزه یکی از الزامات می باشد.

پخش سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ارتباط با همایش به صورت ویدئو کنفرانس، قرائت دعای توسل امام سجاد، مراسم عزاداری و سینه زنی و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار