در مراسم بهره‌برداری از ۵۸ طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

روحانی: باید از ایران، منافع اسلام و ارزش‌ها به خوبی دفاع کنیم

صهیونیست‌ها برخی کشورهای مسلمان و عرب منطقه را اغفال می‌کنند و اذنابشان هم همزمان مسیر توطئه و اهانت به پیامبر اسلام را در برخی مجلات، بازآفرینی می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صهیونیست‌ها در دنیا مسیر توهین و اهانت به اسلام و پیامبر اسلام را مجدد در برخی از موارد بازآفرینی می‌کنند، تاکید کرد باید از ایران، اسلام و ارزش‌ها و منافع به خوبی دفاع کنیم.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: باید از ایران، منافع اسلام و ارزش‌ها به خوبی دفاع کنیم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از ۵۸ طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که در بیست و سومین جلسه در سال 99 شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم و امروز نوبت افتتاح طرح‌های مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود. این به معنای زنده بودن و تحرک کشور و طی مسیر سرافرازی و رشد و توسعه از یک سو و از سوی دیگر، به معنای شکست آمریکا است. مناطق آزاد برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد از لحاظ تجارتف گردشگری، صنایع و در افتتاح‌های اخیر هم در زمینه گلخانه و کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان که شاهد یک مرکز نوآوری در کیش بودیم.

وی ادامه داد: مناطق آزاد در سراسر کشور و مناطق ویژه ما چهره دیگری به خود گرفته است. از آغاز دولت تدبیر و امید و در اولین جلسه با مدیران مناطق آزاد تاکید من بر این بود که مناطق آزاد از واردکننده به مناطق صادرکننده و جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شود. این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار خوبی را ایفا کنند. شاهد این بودیم که در منطقه قشم یک منطقه مهم صادرات فراورده نفتی افتتاح شد و گلخانه‌های بسیار ارزشمند و مهمی را در دست ساخت و افتتاح داریم. امروز یک گلخانه 80 هکتاری را در منطقه آزاد ارس شاهد بودیم که آنطور که اشاره شد یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه خاورمیانه است که اشتغال و صادرات نقش خوبی دارد و اکثر محصولات این گلخانه صادراتی است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مناطق آزاد تحرک جدید را به خود گرفته است افزود: در گذشته مناطق به عنوان گردش محور و یا تجارت‌محور دیده می‌شد اما امروز این همه کارخانه‌هایی که در آنجا افتتاح می‌شود آن‌ها را به مراکز تولیدکننده در این مناطق تبدیل کرده که می‌توانند به خارج صادر یا به داخل صادر شود.

روحانی گفت: اینکه در مناطق آزاد و ویژه از سال 92 تا 98؛ 134میلیارد دلار صادرات بوده است بسیار ارزشمند و حایز اهمیت است. با شرایطی که مناطق آزاد دارد و از برخی مقررات معاف هستند مناطق ارزشمندی برای سرمایه گذاران ما است. باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم و موانع تولید را برداریم.

وی اظهار کرد: در شرایط تحریم راهی جز فعال شدن سرمایه‌های اقتصادی نداریم. همه استانداران و مدیران مناطق آزاد و ویژه این آمادگی را دارند سرمایه را جذب کنند و سرمایه داخلی در اولویت اول است. با هتلی که امروز در منطقه کیش افتتاح شد 17 هزار تخت برای گردشگران و مسافران تهیه شده است که رقم قابل ملاحضه‌ای است و این مناطق استعداد بیش از این است.

رئیس‌جمهوری گفت: از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه مشغول توطئه هستند و متاسفانه برخی کشورهای مسلمان و عرب منطقه را که باید نسبت به مساله فلسطین حساسیت داشته باشند، اغفال می‌کنند و اذنابشان هم همزمان مسیر توطئه و اهانت به پیامبر اسلام را در برخی مجلات، بازآفرینی می‌کنند که همه اینها بدان معنا است که در یک شرایط حساسی در دنیا هستیم و باید از ایران، منافع اسلام و ارزش‌هایمان به خوبی دفاع کنیم. امروز در سراسر کشور در برابر هر حادثه که چه توطئه صهیونیست‌ها باشد یا توطئه به فرهنگ اسلام حساسیت خود را نشان می‌دهند. همچنان در برابر قلدرصفتان به خوبی ایستادگی می‌کنند.

روحانی در ادامه به موضوع بخشی از گزارش استاندار هرمزگان درخصوص بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: عده‌ای فکر می‌کردند اگر اجازه بازگشایی‌ها و عزاداری‌ها را بدهیم اوضاع از کنترل ما خارج می‌شود اما با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، طبق آماری که ارائه شد همه فعالیت به خوبی در حال انجام است و هزمان بیماری نیز روندی کاهشی دارد و البته باید تا پایان مشکل کرونا، اصول حفاظتی و بهداشتی حتی در زمان رسیدن واکسن نیز مراعات شود.

وی مجددا با تاکید بر اینکه فعال کردن سرمایه‌های اقتصادی کشور در شراط تحریم بیش از پیش یک ضرورت است، گفت: ایران اسلامی با داشتن منابع بسیار عظیم، آب و هوای متنوع و شرایط سهل برای سرمایه‌گذاری، برای سرمایه‌گذاران مکانی ارزشمند و جذاب است و همه استانداران و مدیران مناطق آزاد و ویژه این آمادگی را دارند که سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب کنند.

روحانی با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا برای تقویت تولید در کشور و رفع موانع گفت: باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم. مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار ارزشمندی را در حل مشکلات بانکداری، بیمه و انبارداری ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار