۵۸ طرح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - بهره‌برداری از ۵۸ طرح ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس‌جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۸ طرح مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود

این ۵۸ طرح در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی پیام، شیراز، سرخس، کاوه و یزد با سرمایه گذاری ۴۳۷ میلیون یورو است که برای ۴ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

در منطقه آزاد ارس مجتمع گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری با تولید سالانه ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در کنار ۵ واحد تولیدی گلخانه‌ای دیگر و واحد‌های تولیدی مقاطع فولادی، ظروف سرامیکی نچسب، لوازم برقی و دو واحد تولیدی البسه راه اندازی می‌شود و در منطقه آزاد قشم هم پایانه صادراتی و ترمینال نفتی دیرستان در دوفاز با ظرفیت نهایی شش و نیم میلیون بشکه نفت، بخش دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، ۳ هتل، پایانه کانتینری بار‌های تجاری و احداث و بازسازی ۲۰ مدرسه، یک واحد تولید بتن و ۳۵ کیلومتر راه جاده‌ای از جمله طرح‌های آماده بهره برداری است.

در کیش نیز یک مرکز نوآوری، سه مجتمع مسکونی، یک هتل ۵ ستاره، یک مجتمع تجاری و واحد‌های تولید مبلمان و سیستم تهویه مطبوع به بهره برداری می‌رسد و شبکه زیر ساخت فیبر نوری زمینی و دریایی توسعه می‌یابد.

در مناطق ویژه اقتصادی هم یک واحد تولید کاشی و سرامیک در سرخس، واحد‌های تولید عایق ضد حریق و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و یک مجموعه سردخانه مواد غذایی در شیراز، واحد‌های تولید کالا‌های الکتریکی و الکترونیکی و سه طرح توسعه زیر ساخت‌های صنعتی در منطقه ویژه کاوه، صنایع چوب و بسته بندی در یزد و یک کارخانه تولید لوازم خانگی، سه واحد تولید تجهیزات پزشکی، دو واحد مرکز داده و رمز ارز در کنار هفت واحد تولید و مونتاژ تجهیزات هواپیما، دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های هوشمند در منطقه ویژه پیام بهره‌برداری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار