خنیفر: پویش در پژوهش و خوانش در کتابداری پر اهمیت است

تهران (پانا) _ رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد دنیای پژوهش، نشر و کتابداری سه دنیای همخون است که کتابداران تمهید کنندگان لازم برای پژوهش و نشریات و نشریات ترویج دهنده دانش صریح و کتاب های علمی خزانه اصلی دانش، پژوهش و پویش هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: پویش در پژوهش و خوانش در کتابداری پر اهمیت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست دو روزه فرصت بالندگی کارشناسان پژوهشی، کتابداران و دست اندرکاران نشریات که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد با تاکید بر اهمیت بحث پویش در فعالیت‌ها، گفت: بین دانش و پژوهش بحثی به نام پویش وجود دارد که پر اهمیت است، اگر دانش محض باشد تنها معلومات و اطلاعات و اگر پژوهش بدون دانش درجا زدن، با امتزاج بین دانش و پژوهش است که پویش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پویندگی تمام کشورهای پیشرو با منابع و ذخائر اتفاق نیافتاد، خاطر نشان کرد: این پویندگی با کاهش فاصله بین دانش و پژوهش و پویش‌هایی که تبدیل به کنش و سپس منش شد و در نهایت تبدیل به پژوهش کاربردی و عملیاتی که انتهای آن محصول و یا کارآفرینی بود، اتفاق افتاد.

خنیفر با اشاره به سیر تاریخی دنیای پژوهش در دنیا، افزود: دنیا پس از گذر از مراحل، دریافت بهترین پژوهش‌ها تحقیقات آمیخته(کمی و کیفی) است، تنها به اعداد و ارقام و یا نگاه و نگره ذهن نمی توان تکیه کرد این دو نگاه کمی و کیفی را باید با هم آمیخته کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارشناسان استانی در ارتقای پژوهش در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در دنیایی زندگی می کنیم که باید پژوهشمند و پژوهش محور باشیم، و به گفته سقراط: دنیای پژوهش نشده ارزش زیستن ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت کتابداری، فعالیت کتابداری را زمانی مفید دانست که به کتابخوانی منجر شود و تصریح کرد: کتابداری بدون کتابخوانی انبار علمی و در حقیقت گورستان علم است، زمانی از گورستان علم به فرهنگستان علم می رسیم که خوانش صورت بگیرد.

وی کتاب خوب را امتداد آخرین معجزه الهی یعنی قرآن کریم برشمرد و گفت: یک کتاب خوب به اندازه یک کتاب بد اثرگذار است، همانطور که یک کتاب بد می تواند جامعه ای را ناامید کند یک کتاب خوب نیز اثرگذار باشد بویژه در ذهن نوجوانان و جوانان کتاب اثر ماندگاری دارد.

خنیفر در ادامه با تاکید بر تاثیر کتاب بر ذهن خواننده، افزود: اگر کتابدار خوبی باشیم کتاب های شایسته و خوب به دانشجویان معرفی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص نشریات، آن را از هر نوعی( نشریات دانشجویی، صنفی یا علمی، ترویجی و پژوهشی) روح زنده و بالنده هرمجموعه دانست و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری هر استان موفق به نشر یک مجله علمی پژوهشی و دو مجله ترویجی شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دنیای پژوهش، نشر و کتابداری را سه دنیای همخون عنوان و اظهار کرد: کتابداران تمهید کنندگان لازم برای پژوهش و نشریات هستند نشریات ترویج دهنده دانش صریح و کتاب های علمی خزانه اصلی دانش، پژوهش و پویش هستند به سمت فتح قله های افتخار برای ملتی که قبل از میلاد داعیه علم دانش و دانشوری داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار