خیزش به سمت کیفیت؛ شعار دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با مهم خواندن کیفیت در همه ابعاد دانشگاه، خیزش به سمت کیفیت را شعار دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید اعلام و بیان کرد این شعار سرلوحه امور در همه امور دانشگاه است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خیزش به سمت کیفیت؛ شعار دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نشست مجازی رئیس دانشگاه با مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با حضور عباسپور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اعضای هیات رئیسه این دانشگاه در مکان سالن شهید چمران برگزار شد.

در این نشست حسین خنیفر، با تبریک آغاز فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز شنبه 29 شهریور ماه جاری، از آمادگی کامل دانشگاه فرهنگیان در استقبال از دانشجو معلمان در سالی متفاوت با سال‌های قبل سخن گفت و با اشاره به ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این دانشگاه در راستای آموزش‌های مجازی گفت: با شروع سال تحصیلی جدید تمهیدات لازم آموزشی و ارتباطات انسانی در این دانشگاه به خوبی در نظر گرفته شده است.

خنیفر، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش از مسیر دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تصریح کرد: این امر بیانگر جایگاه خاص و ارزش و اهمیت و اعتبار نظام تعلیم و تربیت در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از معلم به عنوان سردار بزرگ نظام آموزشی کشور یاد کرد و گفت: گرچه دانش‌آموز محور اصلی کلاس درس است، اما معلم ضامن رشد همه جانبه کشور است.

وی، چرخش نظام تعلیم و تربیت بر مدار اصلی تحول را مهم خواند و افزود: دانشگااه فرهنگیان، تأمین، تربیت و توانمند سازی منابع انسانی آموزش و پرورش را عهده دار است. با توجه به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این دانشگاه و همچنین سیاست‌های کلان ایشان در حوزه تعلیم و تربیت، رسالت و تکلیف ما نیز دشوار و سنگین است.

خنیفر، با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان دانشگاه نسبت به مسائل آموزشی، فرهنگی و تربیتی، تلاش و فعالیت معاونت‌های نظارت، آموزش، پژوهش، فرهنگی، دانشجویی، طرح و برنامه و همچنین حراست مرکزی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را در راستای تربیت دانشجو معلمان کشور قابل تقدیر خواند و با یکسان دانستن نوع آموزش دانشجوی پیوسته و مهارت آموز ماده 28 برگزاری کامل و به موقع کلاس‌های آموزشی، حضور به موقع دانشجو معلم در کلاس درس و برپایی به موقع آزمون‌ها از اهم موارد قابل توجه دانشگاه برشمرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با مهم خواندن کیفیت در همه ابعاد دانشگاه، شعار سال تحصیلی جدید را سال خیزش به سمت کیفیت در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد و افزود: این شعار باید سرلوحه امور در واحدهای مختلف دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، بازنگری برنامه‌های درسی، رسیدگی به سراهای دانشجویی، توجه بیش از پیش به برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌های نهاد مقام معظم رهبزی، افزایش خدمات و سرویس دهی مناسب به دانشحو معلمان و محاسبات و نظارت دقیق بر امور را برخی از برنامه‌های اولویت دار این دانشگاه عنوان کرد.

وی، خطاب به مدیران استانی، امنیت و آرامش استاد و دانشجو را لازم و ضروری دانست و پاسخگویی مناسب و به موقع به استاد و دانشجو در بحران کرونا، بر پایی جلسات مستمر مجازی و غیر مجازی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، تعطیل نبودن آموزش و حضور به موقع در کلاس‌های آموزشی، برگزاری به موقع آزمون‌ها و ارتباط تنگاتنگ پردیس‌ها و مرکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با یک دیگر را از جمله موارد قابل توجه مسئولان و مدیران استانی برشمرد.

وی، در ادامه با تاکید بر ارسال گزارش‌های کیفی فعالیت‌های استانی به ستاد مرکزی دانشگاه، با تصریح بر فعالیت بیش از پیش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی، غنی سازی پژوهش اساتید دانشگاه فرهنگیان را لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: ظرفیت و توان علمی اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گویای افزایش فعالیت‌های علمی، پژوهشی در این دانشگاه است.

خنیفر، بهره مندی از این ظرفیت را گامی مهم برای افزایش تولید و نشر مجلات علمی، پژوهشی در سطح دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: افزایش چاپ و نشر مقالات استادان از دیگر برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان با اشاره به همت و تلاش استان‌ها در برگزاری ترم گذشته با کم ترین امکانات و بالاترین بازدهی، ضعف، کمبود و نقص و خطا را همزاد انسان دانست و اظهار کرد: داشتن کارنامه در دوران بحران، نشان از برنامه است. انسان بدون برنامه، انسان بدون کارنامه است و انسان بدون کارنامه خالی از برج مراقبت زندگی است. در نتیحه بارنامه بدون برنامه و کارنامه، گران باری و کم باری شغل را رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار