تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و تربیتی استان اردبیل

اردبیل (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و تربیتی این استان خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و تربیتی استان اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل ، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بیش از25 بسته به تعداد« 5000 جلد »کتاب نشر جدید در هر سه مقطع تحصیلی بین کانون های فرهنگی و تربیتی استان توزیع گردید.

او با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه، گفت: باید مسیری برای گرایش بیشتر دانش آموزان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد کنیم و امید است در سال تحصیلی جدید در همه ادارات آموزش‌ و پرورش سراسر استان چنین برنامه‌هایی باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتاب خوانی برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه ،یادآوری کرد: باوجوداین توصیه‌ها و نگاه عمیقی که در فرهنگ دینی ما در این زمینه وجود دارد، کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ما رونق چندانی ندارد و لازم است با توجه به ذائقه خوانندگان نسبت به تولید و نشر کتاب‌های مفید اقدام شود.

موسوی خاطر نشان ساخت: اگر قرار باشد نفس تازه‌ای در روح کتاب‌خوانی جامعه تزریق شود، لازم است متولیان فرهنگی با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی و مربیان تربیتی در« نظام تعلیم و تربیت» همکاری تنگاتنگی داشته، تا به‌عنوان متولیان تربیتی و فرهنگی در این زمینه پیش‌قدم باشند و با اجرای برنامه‌های متنوع همچون اجرای مسابقات کتاب‌خوانی سایر بخش‌های آموزش ‌و پرورش را نیز در این مسیر مهم هدایت کنند.

او آموزش ‌و پرورش را محور اصلی نشر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه دانست و گفت: ما به‌عنوان مسئولین فرهنگی باید ضمن آسیب‌شناسی و بررسی شاخص‌های اساسی در ترویج این امر مهم ، تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مطلوب درزمینه مخاطب شناسی، توجه به ذائقه مخاطبین و پوشش حداکثری مدارس در سراسر استان، کتاب‌خوانی را در مدارس به یک گفتمان عمومی و ملی تبدیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یکی از شاخص‌های رشد و توسعه‌یافتگی کشورها را در عصر کنونی ، سرانه کتاب‌خوانی و میزان مطالعه در بین شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: باوجود تأکید به امر کتاب‌خوانی در فرهنگ دینی ما، متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار کم است و برای رفع این کاستی و توسعه فرهنگ مطالعه در کشور، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب هستیم.

خلیلی موسوی افزود : برنامه توزیع کتاب در سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت و در چند نوبت توزیع کتاب بین کانون ها انجام خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار