سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آموزش و سواد زیربنای توسعه کشور است

تهران(پانا)- سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سوادآموزی را تلاشی در راه تطبیق افراد بی سواد با محیط و جهان اطراف خود و دنیا دانست که همواره دچار تغییر و تحول است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و سواد زیربنای توسعه کشور است

به گزارش اداره آموزش و پرورش شهرستان های تهران، عربعلی زینالی، سرپرست معاونت سوادآموزی ضمن گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی، گفت: سوادآموزان اگر در مسیر سوادآموزی توفیق رفیق شان نشود، یا در راه رسیدن به اهداف، با شکست هایی مواجه شوند، نباید امید خود را تا رسیدن به پیروزی از دست دهند و نقطه عطف آنها انگیزه بالا و توانمندی درونی آنهاست که مسیرهای ناهموار را هموار و امید را در دیگران زنده می کنند.

وی گفت: در نگاه حضرت امام خمینی(ره) آموختن علم جزء عبادت و از نیازهای اولیه زندگی انسان‌ها بوده و ریشه کن کردن بی‌سوادی را وظیفه همگان برشمردند. در نظر ایشان اولویت مهم آموزش برای همگان همراه با خودسازیست و در هفتم دی ماه سال 1358 فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی جهت ریشه کنی بی سوادی در ایران صادر و در آن پیام تاریخی فرمودند: «تعلیم و تعلّم عبادت است» و بیان کردند کشوری که مهد علم و ادب است و در سایه اسلام زندگی می کند، بی سوادی وابستگی، تشدید مشکلات و عقب ماندگی های علمی، فرهنگی و ... را به همراه خواهد داشت و باید در برنامه دراز مدت، فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم.

زینالی با گرامیداشت هشتم سپتامبر روز جهانی سوادآموزی، اهمیت مبارزه با بی‌سوادی را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: کم و بیش تمام کشورهای جهان و به خصوص جوامع در حال توسعه، از دیرباز به اهمیّت این امر پی برده و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام داده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اهمیتی که برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است، برنامه‌های گسترده‌ای برای مبارزه با بی‌سوادی آغاز و به انجام رسانده است. تشکیل نهضت سوادآموزی و فعالیت ها و موفقیت‌های آن در صحنه‌های بین المللی، شاهد گویایی بر این ادعاست.

این مقام مسوول ضمن تبریک این روز بزرگ به همه همکاران خانواده بزرگ نهضت سوادآموزی و سوادآموزان عزیز گفت: امید می‌رود با تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئوولان دلسوز، به ویژه دست اندرکاران این نهاد بزرگ، پدید آمدن ایرانِ باسواد و با فرهنگ را به زودی امکان پذیر سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار