بازگشت استراماچونی به استقلال منتفی است؛ لژیونر فوتبال ایران به نیمکت استقلال می‌رسد؟

تهران (پانا) - استقلالی‌ها نباید دلخوش به بازگشت آندره‌آ استراماچونی به تیمشان باشند، این رویا در وضعیت فعلی محقق نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت استراماچونی به استقلال منتفی است؛ لژیونر فوتبال ایران به نیمکت استقلال می‌رسد؟

هفته‌های بحرانی و پرحاشیه استقلال در حالی همچنان ادامه دارد که پس از فینال جام حذفی و با قطعی شدن جدایی فرهاد مجیدی از این تیم، باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای در رسانه رسمی‌اش به طور قاطع اعلام کرد که فعالیت‌های این باشگاه برای بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال به صورت جدی پیگیری خواهد شد و مدیران این باشگاه تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که سرمربی محبوب استقلالی‌ها به تهران برگردد.

تلاش‌ها بی‌ثمر برای بازگشت آندره‌آ استراماچونی

دقایقی پس از این اطلاعیه، مسئولان سازمان لیگ تاکید کردند که با توجه به وضع قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در فصل جدید لیگ برتر و از آنجا که قرارداد استراماچونی با استقلال فسخ شده و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شده است، امکان بازگشت استراماچونی به استقلال فراهم نیست.

اظهار نظری که تا به امروز از سوی مدیران باشگاه استقلال به آن واکنشی نشان داده نشده است، موضوعی که به نظر می‌رسد ناشی از تلاش و لابی مدیران باشگاه استقلال برای گرفتن مجوز بازگشت استراماچونی به استقلال باشد تا بتوانند هوادار ناراضی این تیم را ساکت کنند و دل آنها را بدست آورند.

هر چند احمد سعادتمند مدیرعامل فعلی استقلال که پیش از این معاون وزیر ورزش بوده، رابطه خوبی با مسعود سلطانی‌فر دارد اما بنابر شنیده‌ها، تلاش مدیران باشگاه استقلال و در راس آنها مدیرعامل این باشگاه برای گرفتن مجوز بازگشت استراماچونی نتیجه نداده است و از آنجا که بازگشت استراماچونی صدای بقیه تیم‌ها را در خواهد آورد، قرار نیست با این درخواست موافقت شود.

البته در این میان پیشنهاد طنزی مطرح شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش ماجرا را کمی آسان‌تر بگیرد و با قرار دادن تبصره‌ای این موضوع را حل کند تا دست سایر تیم‌ها هم بازتر شود، اما این پیشنهاد نیز مورد قبول واقع نشده و وزارت ورزش بر موضع خود برای بهبود وضعیت باشگاه‌‎ها تاکید دارد.

تنها یک ایرانی می‌تواند خشم هوادار را موقتا کم کند

در چنین وضعیتی و در حالی که باید بازگشت آندره‌آ استراماچونی را منتفی دانست، تنها چیزی که می‌تواند خشم هواداران استقلال را کمی آرام کند یک سرمربی بزرگ ایرانی است اما در فضای فعلی فوتبال ایران چنین فردی که توانایی آرام کردن هواداران استقلال را داشته باشد، وجود ندارد. شاید موفق‌ترین گزینه‌ای که استقلالی‌ها دارند محمود فکری باشد اما اینکه کاپیتان سابق استقلال ریسک پذیرش سرمربیگری این تیم را در مقطع فعلی داشته باشد یا خیر امر دیگری است.

اما در این حال شنیده‌ها حاکی از این است که مدیران استقلال به الکس نوری سرمربی فصل گذشته هرتابرلین هم پیشنهاد داده‌اند و حتی گفته می‌شود در مذاکرات خود به نتایج مثبتی هم رسیده‌اند که می‌تواند زمینه‌ساز حضور این مربی با تجربه و ایرانی‌الاصل در فوتبال ایران باشد. حتی مباحثی هم پیرامون حضور فریدون زندی بازیکن سابق استقلال به عنوان دستیار در کنار نوری شنیده می‌شود.

الکس نوری فصل گذشته دستیار بورگن کلینزمن در هرتابرلین بود و پس از جدایی اسطوره فوتبال آلمان از هرتابرلین، هدایت این تیم را در بوندس لیگا بر عهده گرفت. او پیش از این سابقه سرمربیگری در تیم‌های اودنبورگ، وولسبورگ و ایگنول‌اشتات را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار