استراماچونی با استقلال به توافق رسید؛ سرمربی محبوب آبی‌ها آماده بازگشت به تهران شد

تهران (پانا) - سرمربی ایتالیایی سابق استقلال تهران با مدیران این باشگاه برای بازگشت به ایران و سرمربیگری دوباره در استقلال به توافق نهایی رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۲۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استراماچونی با استقلال به توافق رسید؛ سرمربی محبوب آبی‌ها آماده بازگشت به تهران شد

طی روزهای اخیر اخبار متفاوتی درباره آندره‌آ استراماچونی شنیده شده است و به علت قانون « ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی » به نظر می‌رسید همانطور که مدیران سازمان لیگ گفته بودند، بازگشت سرمربی ایتالیایی به استقلال ممکن نباشد اما احمد سعادتمند مدیر عامل استقلال تهران به نظر می‌رسد با خیال راحت در حال مذاکره با سرمربی محبوب استقلالی‌هاست و ترسی از قانون ممنوعیت استفاده از خارجی‌ها ندارد.

در حالی که اظهار نظرها پیرامون استراماچونی زیاد شده است، دقایقی قبل نصرالله عبدالهی که چند روزی است به عنوان سرپرست جدید تیم استقلال معرفی شده، خیال هواداران این تیم را تا حدود زیادی راحت کرد و در گفت‌وگویی که با شبکه خبر داشت، ضمن تاکید برا اینکه تلاش مدیران استقلال برای گرفتن مجوز حضور استراماچونی در ایران ادامه دارد، از توافق نهایی با استراماچونی برای بازگشت به استقلال خبر داد و این بازگشت را در صورتی که اتفاق عجیبی در این مسیر رخ ندهد، تقریبا قطعی دانست.

براساس اعلام سرپرست تیم استقلال، آندره‌آ استراماچونی قرار است پس از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا به این تیم اضافه شود و هدایت آبی‌پوشان تهران را یکبار دیگر بر عهده بگیرد.

آندره‌آ استراماچونی تابستان سال 2019 با عقد قراردادی دو ساله هدایت استقلال را بر عهده گرفت اما در نیمه‌های فصل و در حالی که تیمش پس از ماه‌ها صدرنشین لیگ برتر شده بود، این تیم را رها کرد و به ایتالیا برگشت تا جای خود را به فرهاد مجیدی بدهد. اما حالا با نتیجه نگرفتن فرهاد مجیدی و استعفای او، در حالی که پرونده شکایت این سرمربی ایتالیایی از استقلال در فدراسیون جهانی فوتبال هنوز در جریان است، مدیران استقلال یکبار دیگر به سراغ او رفته‌اند تا هم تیمشان را از بحران مربیگری نجات دهند و هم استقلال از غرامتی که فیفا برای مطالبات استراماچونی در نظر گرفته، فرار کند. گفته می‌شود در صورتی که استراماچونی به استقلال برنگردد، این باشگاه باید 3 میلیون دلار به حساب او واریز کند و در غیر این صورت خطر محرومیت از نقل و انتقالات، کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر این تیم را تهدید می‌کند.

البته این بازگشت در حالی است که چندی پیش بدنبال پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران و محکومیت تاریخی فوتبال ایران در این پرونده، وزارت ورزش و جوانان دستور داد تا در فصل جدید لیگ برتر جذب مربی و بازیکن خارجی ممنوع باشد اما آنطور که از شواهد و قرائن مشخص است احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال که پیش از این معاون وزیر ورزش و جوانان بوده، راهکاری برای بازگشت استراماچونی پیدا کرده که با خیال آسوده در حال مذاکره با این سرمربی ایتالیایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار