پیام تبریک جواد حسینی به مناسبت بازگشایی مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک جواد حسینی به مناسبت بازگشایی مدارس

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«علم بی نیازی از هر چیزی است»
امام علی (ع)

سپاس بیکران خداوندی را سزاوار است که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد و انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

بار دیگر فصل رویش آغاز می شود، صحیفه نورانی معرفت ورق می خورد و دروازه های آسمان دانایی به روی مشتاقان علم و اندیشه گشوده می شود. اینک در آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن، سال تحصیلی جدید را به تمامی همکاران دلسوز، دانش آموزان تلاشگر و خانواده‌های آنان تبریک عرض می نمایم.

در تقارن این آغاز و ماه محرم لازم است آموزه های مدرسه عاشورا که مدرسه ای تمام ساحتی از دانش، بینش، منش و روش است مورد نظر قرار گیرد چرا که در مکتب حسینی و در این مدرسه بزرگ که به پهنای تاریخ است؛ درس زندگی در حوزه روابط خانوادگی، استقامت، دشمن شناسی، بصیرت، ادب و معرفت به تمامی انسانیت ارائه شده است.
آموزش و پرورش استثنایی با در نظر گرفتن هفت اصل؛ توسعه انسان مبنا، تفاوت پذیری‌های فردی، تطابق و مناسب سازی، توسعه رویکرد تلفیقی و فراگیر سازی، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی ، تعادل سازی و ایجاد عدالت، بسته‌های تحولی تدوین نموده است. این بسته ها براساس اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر چرخش‌های تحول آفرین، نوآورانه، تحقق پذیر، شوق انگیز، مشارکت پذیر و مدرسه محور، می باشد که با مشارکت همه جانبه، همراهی و همفکری فرهنگیان گرانقدر، دانش آموزان عزیز، صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی محقق خواهد شد.

حال که با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش دوران جدیدی را تجربه می نماید، لازم است معلمان، مربیان و مدیران خدوم و دلسوز مدارس استثنایی با خلاقیت و بهره گیری از شیوه های نوین در عرصه های آموزش، پرورش، توانبخشی و تربیت بدنی به صورت حضوری و مجازی دانش آموزان عزیز و معصوم بانیازهای ویژه را یاری نمایند تا قله های رفیع بهروزی و کامیابی را فتح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار