مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

فضای مجازی موجب برقراری عدالت آموزشی و پرورشی شده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی را یکی از مهمترین ابزارها در برقراری عدالت آموزشی و پرورشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی موجب برقراری عدالت آموزشی و پرورشی شده است

علی رمضانی در گفت و گو با پانا در خصوص شرایط جدید تعلیم و تربیت و فضای جدید آن گفت: ویروس کرونا آسیب های جدی و مهمی را به جامعه وارد کرد اما فضای آموزشی کشور را مجاب به بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی کرد.

وی افزود: برخی از دانش آموزان ما در مناطق مختلف کشور از داشتن معلمین با مهارت های ویژه و شیوه های تدریس خاص محروم بودند که با توسعه موضوع آموزش در فضای مجازی و صدا و سیما، آموزش و پرورش از بهترین معلمان خود برای تدریس استفاده کرد و این موضوع تا حدودی در برقراری عدالت آموزشی موفق بوده است.

رمضانی توسعه این فضا را در بحث موضوعات پرورشی نیز موثر خواند و گفت: محتواهای بسیار ارزشمند و تأثیرگزاری توسط بهترین مربیان ما تهیه شده و از طریق کانال های مختلف در شبکه شاد و شبکه های تلویزیونی ارایه خواهند شد که ثمرات این فعالیت ها در مسابقات اخیر فرهنگی و هنری کشور مشهود بوده و اثر بسیار ارزشمندی از مناطق محروم به دبیرخانه ارسال شده بود؛ بنابراین عدالت پرورشی نیز در کنار عدالت آموزشی از ثمرات بهره مندی از فضای مجازی است.

وی شرایط مختلف استان ها را ملاک فعالیت های پرورشی خواند و ادامه داد: نقطه آرمانی در فعالیت های فرهنگی و هنری و اردویی شیوه حضوری و چهره به چهره است اما در فضای موجود برای همه شرایط ها برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و فعلا فعالیت در فضای مجازی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی در پاسخ به شرایط موجود اردوگاه های کشور گفت: 2 دغدغه مهم برای موضوع اردوگاه ها متصور هستیم. اساسنامه اردوگاه ها و راه اندازی اردوگاه های غیر دولتی که برای هر دوی آن ها برنامه ریزی های مهمی صورت پذیرفته است؛ اساسنامه اردوگاه ها در شورای آموزش و پرورش و در دست اقدام است و همچنین مقدمات تأسیس اردوگاه های غیر دولتی نیز انجام شده و منتظر اعلام نهایی هستیم.

رمضانی در خصوص فعالیت های استان آذربایجان غربی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری نیز گفت: استان آذربایجان غربی در موضوع فضای فیزیکی اردوگاه ها نسبت به متوسط کشوری در شرایط خوبی قرار ندارد اما با توجه به نیروهای متخصص و برنامه ریزی های خوبی که صورت پذیرفته در حوزه بهره مندی از شرایط موجود در شرایط بسیار به خوبی قرار دارد و می تواند الگوی خوبی برای سایر استان ها نیز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار