مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر:

شیوه اداره‎ ی مدارس باید به روز رسانی شود

بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت فقدان برنامه و طرح برای آموزش مهارتهای زندگی و نحوه ی زیستن به شاگردان از مشکلات آموزش و پرورش است که باید حوزه‌ی آموزش و شیوه اداره ی مدارس، به روز رسانی شود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شیوه اداره‎ ی مدارس باید به روز رسانی شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، احمد عبدالله زاده در حاشیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانست پاسخگوی برخی از خواسته های قانونی فرهنگیان همچون تصویب و اجرای نظام رتبه بندی باشد، اظهار کرد: جذب نیروهای واجد شرایط از طریق آزمون‌های استخدامی، راه اندازی مجدد تربیت معلم و تربیت دانشجوی فرهنگی جهت جایگزین سازی فرهنگیان بازنشسته از دیگر خدمات آموزش و پرورش در هفت سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی جامعه عنوان کرد: مساله کرونا و نداشتن سناریوی جدید و دقیق در ارتباط با وضعیت مدارس و آموزش از چالش‎‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است که می تواند نظام آموزش و پرورش را با تهدید جدی روبرو سازد.
عبدلله زاده اضافه کرد: فقدان برنامه و طرح برای آموزش مهارتهای زندگی و نحوه ی زیستن به شاگردان از مشکلات آموزش و پرورش است که باید حوزه‌ی آموزش و شیوه اداره ی مدارس، به روز رسانی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر متمرکز نبودن تصمیم‌گیری در وزارت را از مهترین درخواست‌های استان‌ها و مناطق دانست و ادامه داد: در صورتی که اداره ی آموزش و پرورش به استان‌ها سپرده شود این کار باید با کارشناسی دقیق انجام شود.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای جهت خلق ایده‌ها و طرح‌های نو در محتوای برنامه درسی ضروری است، گفت: تغییرات باید در آموزش متوسطه و رابطه آن با بازار کار صورت گیرد و مدارس کاربردی با حمایت صنایع پیرامونی رشد یابند.
عبدالله زاده در پایان با بیان اینکه گوش سپردن واقعی به مردم و خواسته‌های آنها، راه اصلی تحقق اهداف اموزش و پرورش است، تصریح کرد: باید طرح سوال از نخبگان و مشارکت و گفت و گو با آنها در اولویت برنامه‌های وزارت قرار گیرد تا گفتمان‌سازی چالش‌ها و اهداف آموزش و پرورش در جامعه شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار