مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان:

توسعه شاخه‌های فنی حرفه ای و کاردانش متناسب با صنعت استان ضروری است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان گفت با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و نیروگاه اتمی، توسعه شاخه‌های فنی حرفه ای و کاردانش متناسب با صنعت استان ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه شاخه‌های فنی حرفه ای و کاردانش متناسب با صنعت استان ضروری است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، مرتضی کرمی در حاشیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران با بیان اینکه برای بومی سازی آموزش و پرورش نیاز به پزوهش و تحقیق جامع است، اظهار کرد: شناخت آداب و رسوم، زیرساخت های اجتماعی، هویت مسائل اقتصادی و جغرافیایی به تدوین طرح بومی سازی کمک می کند.

وی اضافه کرد: برنامه بومی سازی کتب درسی بر اساس نیازهای منطقه بایستی تهیه شود تا در شکل گیری و توسعه منطقه نقش آفرین نماید.

کرمی با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر در نخیلات، دریا ، صنعت نفت و گاز، نیروگاه اتمی و گردشگری گفت: باید کتاب های درسی بر اساس این پتانسیل ها و ظرفیت‌های بومی تدوین شود.

مدیر آموزش و پرورش تنگستان گفت ادامه داد: با وجود صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در استان توسعه‌ی شاخه های فنی حرفه‌ای وکاردانش برای تربیت نیروی کار ماهر ضروری است.

وی همسان سازی نشدن محتوای کتب درس با پیشرفت‌های دیجیتالی را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش دانسته و تصریح کرد: با تمام تلاشی که وزارت آموزش و پرورش در ساختار پرورشی انجام داده است، اما فاصله معنی داری بین جامعه و آموزش و پرورش در زمینه تربیت و شهروند خوب به وجود دارد.

کرمی در پایان با اشاره به شرایط کرونایی جامعه عنوان کرد: توسعه اینترنت رایگان، ترمیم آنتن دهی جهت مدارس و تولید محتوای آموزشی متناسب با سال تحصیلی کرونایی از مهمترین مسئولیتهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار