رییس مجمع نمایندگان درگفت و گو با پانا:

اراده ای برای بهبود کسب و کار از سوی مدیران خوزستانی وجود ندارد

بانکهای استان، همکاری لازم با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را ندارند

اهواز(پانا) - رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در دومین نشست خبری خود با رسانه ها با برشمردن چالش‌های استان در بخش های مختلف عنوان کرد مهمترین چالش استان بحث سو مدیریت است و بانکهای استان همکاری لازم با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را ندارند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اراده ای برای بهبود کسب و کار از سوی مدیران خوزستانی وجود ندارد

رییس مجمع نمایندگان در پاسخ به پانا که مهمترین چالشهای استان که مدنظر نمایندگان قرار دارد چه هستند توضیح داد:در استان ما به شکل ویژه بحث اشتغال جوانان مطرح است که ما برای پیگیری این موضوعات چالشهای جدی با مدیران کشوری و استانی داریم.

او در خصوص همین موضوع و با اشاره به مشکلات شغلی، تبدیل وضعیت ها و قرداردهای شغلی افزود: اگر شرکتی یا کارخانه ای قرار باشد برای تبدیل وضعیت اقدام به تغییر قراردادها و تبدیل آنها به قراردادهای حجمی کند که مدتی است در کارخانه جات در حال صحبت است، ما به عنوان نماینده مردم هشدار جدی می دهیم که با احساسات و امنیت شغلی و روانی کارگران و کارکنان سازمان ها و ادارات بازی نشود، اگر هنری برای افزایش فرصت های شغلی در استان ندارید، فرصت های موجود را تحدید نکنید.
رییس مجمع نمایندگان استان در پاسخ به پرسش دیگر پانا که نمایندگان چه برنامه هایی برای جذب فرصتهای سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در استان دارند اظهار کرد: موضوع مهم دیگری که مدنظر نمایندگان استان است، بحث بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در استان است.

او عنوان کرد: در اول بحث یک اشاره کلی باید داشته باشم و آن اینکه ما عزم و اراده ای در بین برخی از مدیران استانی برای بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری نمی بینیم و این به عنوان یک چالش جدی در استان در حال پیگیری است.

او ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه با مسولان کشوری بعضی بانک ها صحبت کردیم که به پروژه های نیمه تمام که تسهیلات هم دارند حداقل کمکی کنند تا این پروژه ها به سرانجام برسند، با اینکه وعده می گیریم از رئیس بانک ملی کشور، ولی وقتی سرمایه گذاری و تولید کننده وارد استان می شود متاسفانه کاری از پیش نمی برد.

حسینی با ذکر نمونه ای در این خصوص افزود: من یک مورد را مصداقی عرض می کنم در بحث کشت گوجه فرنگی در استان در پایان فصل کشت چه اتفاقی می افتد؟ چه مشکلی کشاورزان پیدا می کنند؟ محصول روی دستشان می ماند و مجبورمی شوند در رودخانه ها و کنار جاده ها بیاندازند و تشنج ایجاد می شود.
او توضیح داد: برای همین، بحث اینکه یک کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در یکی از شهرک های صنعتی احداث بشود که ۷۰ ،۸۰ درصد آن کار انجام گرفته ولی بانک ملی با اینکه بنده شخصا ۲ بار با رئیس کل آنجا صحبت کرده و از استان پیگیری کرده ام، یکسری بهانه های واهی و غیر منطقی می آورد که کار انجام نشود و ما این موضوع را به جد دنبال می کنیم.
حسینی در بخشی دیگر به ایجاد موانع برای فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: خرید آجر خوزستان در آبادان و خرمشهر ممنوع است! چرا ممنوع است؟ اما خرید آن در اصفهان ممنوع نیست. این وافعا مانع تولید و رونق اقتصادی فعالان بخش خصوصی می شود.

حسینی همچنین عنوان کرد: در کل استان پروژه هایی در شهرک های صنعتی داریم که در مراحل پایانی بهره برداری هستند، ولی متاسفانه بانک های استان همکاری نمی کنند که این موضوع قطعا به کسب و کار ضربه می زند.
رییس مجمع نمایندگان استان در بخشی دیگر با جمع بندی چالشهای عمده استان عنوان کرد: در خصوص عمده چالش های استان اگر هم آب، بیکاری و تولید باشد، عمده چالش ما سوء مدیریت است که در حال اتفاق است و باید به آن به شکل جدی بپردازیم. نمایندگان مجلس هم به شکل جدی در حال دنبال کردن این موضوع هستند.

او در پایان بیان کرد: با پیگیری هایی که درحال انجام آن هستیم تلاش می کینم مشکلات مدیریتی استان در همه حوزه ها به دور از تشنج در فضایی آرام حل و رفع شود و قطعا آینده خوزستان آینده درخشانی خواهد بود.

لازم به ذکر است سفر رئیس مجلس به خوزستان از امروز آغاز و در روز جمعه به پایان می‌رسد. در روز اول سفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر در روز دوم سفر از شهرستان‌های امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه و مسجد سلیمان در روز سوم از شهرستان‌های شوشتر، منطقه محروم احمد فداله واقع در دزفول و اندیمشک و در روز چهارم جمع بندی سفر در اهواز و بازدیدی از شهر سوسنگرد خواهد داشت.

سید کریم حسینی، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان، با اشاره به اولویت‌های مشخص شده برای رسیدگی در این سفر، عنوان کرد: مشکلات حوزه آب و فاضلاب، انتقال آب، اشتغال، صنایع استان به ویژه نفت و فولاد، راه‌های روستایی، بنادر، ریلی همچنین محیط زیست، حقابه رودخانه، تالاب‌ها و... به شکل جدی بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار