در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه و در جمع خبرنگاران؛

آیا در شهر تهران که وضعیت قرمز است، آموزش‌ها مجازی خواهد بود؟

آیا اینترنت شبکه شاد، امسال رایگان می‌شود؟ حاجی میرزایی: استخدام حق التدریس‌ها، آموزش دهنده‌ها، آموزشیاران و مربیان پیش دبستانی از ابتدای سال تحصیلی عملیاتی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد از 15 شهریور ماه تمام کلاس‌ها حضوری است مگر مناطقی که وزارت بهداشت آن مناطق را مستثنی کند که قطعا اطلاع رسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آیا در شهر تهران که وضعیت قرمز است، آموزش‌ها مجازی خواهد بود؟

محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به عنوان یک رویداد مهم و اظهار امیدواری از اینکه سال تحصیلی جدید یک سال تحصیلی با کیفیت باشد، درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد گفت: «اینترنت شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته نیز رایگان نبود امسال پیشنهاد ما رایگان شدن این موضوع بوده است اما در مسیر تصمیم گیری در نهادهای مسئول به رقم یک سوم هزینه‌ها رسیده‌اند. بازهم ما پیگیر این موضوع هستیم تا انشالله بتوانیم هزینه‌های اینترنت را به حداقل ممکن برسانیم.»

وی اضافه کرد که بحث اینترنت را پیگیری کردیم و پیشنهادهایی به ستاد کرونا دادیم. کمیته‌ای برای بررسی موضوع تعیین شد که پیشنهاد کمیته دریافت یک سوم هزینه اینترنت است. البته هنوز در ستاد ملی تصمیم گیری نشده است که قبل از شروع سال تحصیلی تعیین تکلیف خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش 10 درصد از ترافیک داخلی به موضوع پهنای باند اختصاص پیدا می‌کند، در شروع سال تحصیلی مسئولیتی برای تهیه تبلت نمی‌پذیریم زیرا امکان تولید و واردات آن در کشور نیست لذا برای افرادی که ابزار هوشمند و اینترنت ندارند به طریق دیگر آموزش را پیش می‌بریم.

نحوه حضور کادر اداری و معلمان در مدارس

حاجی میرزایی درباره نحوه حضور کادر اداری و معلمان در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی ادامه داد: «مدرسه باید در طول سال تحصیلی فعال باشد منحصرا مدرسه زمانی می‌تواند تعطیل باشد که هیچ یک از بخش‌های دیگر دولتی نیز نتوانند باز باشند. امسال با توجه به اینکه در تابستان 2 روز در هفته باید مدارس کار ثبت‌نام را انجام می‌دادند اما با درک از شرایط این مدت به 3 روز در هفته افزایش یافت.»

اصل ما بر آموزش‌های حضوری است

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که درباره حضور معلمان باید تاکید کنم اصل ما بر آموزش‌های حضوری است لذا تا زمانی که این آموزش‌ها حضوری است معلم باید حضوری و در کلاس آموزش‌ها را به بچه‌ها ارائه دهد اما اگر در شرایطی باشیم که امکان حضور دانش‌آموزان وجود نداشته باشد، معلمان دو راه در پیش دارند؛ یکی اینکه به مدرسه بیایند و با ارتباط به شبکه ملی اطلاعات و رایگان بودن هزینه اینترنت در مدرسه فعالیت‌های مجازی را پیگیری کنند و دیگر اینکه در منزل کار آموزش را پیش ببرند.»

وی در پاسخ به این سوال که در مناطق قرمز، مدرسه می‌تواند باز باشد عنوان کرد: «در این موضوع تابع سیاست‌های وزارت بهداشت هستیم هرجایی که به ما امکان حضور دهند و این حضور محدود به رعایت پروتکل‌ها باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.»

آیا در شهر تهران که وضعیت قرمز است آموزش‌ها مجازی خواهد بود؟

حاجی میرزایی درباره اینکه آیا در شهر تهران که وضعیت قرمز است آموزش‌ها مجازی خواهد بود گفت: «خیر، این چنین نیست. اگر اجازه داشته باشیم با رعایت پروتکل‌ها کلاس را به صورت حضوری برگزار کنیم، آموزش‌ها حضوری خواهد بود اما اگر این اجازه را نداشته باشیم، آموزش مجازی است. از 15 شهریور ماه تمام کلاس‌ها حضوری است مگر مناطقی که وزارت بهداشت آن مناطق را مستثنی کند که قطعا اطلاع رسانی می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «امسال معلم و دانش‌آموزان ازهم شناختی ندارند حتما باید بخشی از کار به صورت حضوری باشد تا بتوانیم در زمان‌هایی که با شرایط سخت تری مواجه شدیم کار را به صورت غیرحضوری ادامه دهیم.»

وی درباره مرور دروس برای بچه‌ها عنوان کرد: «به طور طبیعی معلمان در آغاز سال تحصیلی آموخته‌ها را مرور می‌کنند و امسال نیز این کار با قوت بیشتری صورت می‌گیرد.»

استخدام حق التدریس‌ها، آموزش دهنده‌ها، آموزشیاران و مربیان پیش دبستانی از ابتدای سال تحصیلی

حاجی میرزایی با تاکید براینکه مدرسه تلویزیونی ایران برای تمام دوره و پایه‌ها فعال خواهد بود درباره استخدام معلمان افزود: «برای استخدام حق التدریس‌ها، آموزش دهنده‌ها، آموزشیاران و مربیان پیش دبستانی امسال 25 هزار ردیف اختصاص داده شده است که این ردیف از بالاترین امتیاز به کار گرفته می‌شود و استخدام آنان با شروع سال تحصیلی عملیاتی خواهد شد.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد که مدارس ضدعفونی شده و می‌شوند حتی بعد از حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز کار ضدعفونی ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار