برخورداری 150 مدرسه بیرجند از اینترنت رایگان

بیرجند(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اعلام کرد با تلاش حوزه فناوری اطلاعات مدیریت زیرساخت های مورد نیاز مدارس روستایی جهت برقراری اینترنت و استفاده از فضای مجازی فراهم شده و به بیش از 150 آموزشگاه شهرستان، اینترنت رایگان تعلق گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری 150 مدرسه بیرجند از اینترنت رایگان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش بیرجند، محمد حسین یکه خانی صبح امروز در حاشیه سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، اظهار کرد: اجرای ده ها برنامه کلان آموزشی و پرورشی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است.

او، برگزاری مستمر جلسات شورای آموزش و پرورش،ساماندهی نیروی انسانی، آموزش معلمان در استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی، توسعه زیر ساخت های مدارس برای دسترسی به اینترنت، تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان محروم از فضای مجازی را از مهم ترین این اقدامات برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند، با اشاره به لزوم آمادگی کامل مجموعه شهرستان با مدارس برای آغاز فرآیند آموزش، با توجه به شرایط موجود، تصریح کرد: به منظور بررسی شرایط و انتخاب بهترین راهکارها برای شروع سال تحصیلی قریب به 20 نشست شورای آموزش وپرورش و ستاد بازگشایی مدارس در سطح شهرستان برگزار شده و برنامه های مورد نیاز مدارس تدوین و در اختیار مدارس قرارگرفته است.

او بر لزوم به‌روز رسانی اطلاعات معلمان در ارائه آموزش از طریق فضای مجازی به دانش آموزان تأکید کرد و افزود: در تابستان امسال3 دوره ضمن خدمت به میزان 48 ساعت برای ارتقای سواد رسانه ای فرهنگیان و معلمان برگزار شده و علاوه بر این، برگزاری تعداد زیادی کارگاه آموزشی و نحوه استفاده آنان از شبکه شاد با توجه به تغییرات و به‌روز رسانی های این اپلیکیشن نیز پیش بینی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش بیرجند، با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی به منظور توزیع متعادل و متناسب نیروی انسانی و افزایش بهره وری آموزشی و پرورشی مدارس؛ عنوان کرد: به همین منظور ساماندهی نیروهای انسانی در مقاطع مختلف با استفاده از شیوه های نوین و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام گرفته است که از جمله می توان به سازماندهی نیروهای خدماتی مدارس بر اساس فرم امتیاز بندی برای اولین بار در سطح استان اشاره کرد.

یکه خانی با بیان این که کلاس بندی دانش آموزان در سامانه سناد انجام شده است؛ بیان کرد: به منظور برنامه ریزی دقیق و آموزش دانش آموزان، اطلس دسترسی دانش آموزان بیرجندی به شبکه شاد،تهیه و تنظیم شده است که بر اساس آن کلیه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی برنامه ریزی شده و اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار