در کنفرانس مطبوعاتی با هیات آمریکایی

نتانیاهو: در آینده تبادلات تجاری و گردشگری با امارات خواهیم داشت

تهران (پانا) - نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در دیدار با هیات آمریکایی در قدس اشغالی تاکید کرد توافق صلح با اسرائیل زمینه ساز معاهدات صلح با دیگر کشورهای منطقه است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نتانیاهو: در آینده تبادلات تجاری و گردشگری با امارات خواهیم داشت

به گزارش ایسنا از اسکای نیوز، هیاتی آمریکایی شامل "جارد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و "رابرت اوبراین"، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز راهی اراضی اشغالی شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی با هیات آمریکایی با اشاره به توافق صلح با امارات خاطر نشان کرد این توافق مقدمه و زمینه ای برای توافق های بعدی صلح با دیگر کشورهای منطقه است.

وی همچنین گفت در مرحله بعدی شاهد تبادل تجاری و گردشگری با امارات خواهیم بود.

نتانیاهو همچنین گفت: از تلاش های آمریکا در قبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت میکنیم.

رابرت اوبراین نیز با "تاریخی" خواندن توافق صلح امارات و اسرائیل گفت که به عقیده وی دیگر کشورها در منطقه نیز احتمالا معاهدات صلحی را با اسرائیل امضا کنند.

وی افزود: اسرائیل با متوقف کردن طرح الحاق کرانه باختری موافقت کرده است.

جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ هم این توافق را "دستاوردی تاریخی" خواند!

هیات آمریکایی قرار است فردا همراه با هیاتی ارشد از اسرائیل به ریاست مئیر بن شبات، وزیر امنیت داخلی این رژیم راهی ابوظبی شوند.

این سفر با پرواز هواپیمای شرکت اسرائیلی "ال عال" انجام می‌شود. این نخستین پرواز مستقیم میان تل آویو و ابوظبی است که از آسمان عربستان انجام می‌شود.

هیات مذکور قرار است پیرامون جزئیات توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی گفتگو کند.

سفر هیات آمریکایی و اسرائیلی به امارات در راستای آمادگی برای مراسم امضای توافقنامه صلح میان دو طرف اماراتی-اسرائیلی در ماه سپتامبر در واشنگتن صورت میگیرد.

این سفر پس از آن انجام می‌شود که امارات اخیرا در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره مخالفت با فروش جنگنده های اف 16 آمریکایی به این کشور، مذاکرات با این رژیم و آمریکا را لغو کرد.

همچنین اخباری متشر شده با این محتوا که آمریکا برای قانع کردن ریاض جهت حضور در مراسم امضای رسمی توافق امارات و اسرائیل تلاش می‌کند.

رژیم صهیونیستی و امارات اخیرا با میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط با یکدیگر توافق کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار