واکنش شدید حماس به نخستین پرواز مستقیم تل آویو به ابوظبی

تهران (پانا) - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از تل آویو به ابوظبی،‌ تاکید کرد: مواضع حکام ابوظبی مسیر تاریخ را تغییر نمی‌دهد و این اقدام، خنجر زدن به پشت مردم فلسطین است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش شدید حماس به نخستین پرواز مستقیم تل آویو به ابوظبی

حماس به پرواز نخستین هواپیمای اسرائیلی از تل‌آویو به سمت ابوظبی به شدت واکنش نشان داد و اعلام کرد: حکام ابوظبی با امضای توافقی شرم‌آور با رژیم صهیونیستی، همچنان اصرار دارند به اشتباه خود در عادی‌سازی روابط با این رژیم ادامه دهند.

طبق اعلام این جنبش،‌ سفر هیات آمریکایی-اسرائیلی به امارات خنجر زدن به پشت مردم فلسطین است.

حماس تاکید کرد: موضع حکام اماراتی مسیر تاریخ را تغییر نمی‌دهند و باعث نمی‌شود مردم وجود اشغالگران را بپذیرند و آن را برسمیت بشناسند.

این جنبش فلسطینی همچنین درباره ادامه انجام چنین اقداماتی و پیامدهای آن بر روی امنیت ملی کشورهای عربی و حقوق ثابت مردم فلسطین هشدار داد.

اولین هواپیمای رژیم صهیونیستی پس از عبور از حریم هوایی عربستان در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست. از سوی دیگر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز خواستار یکپارچه شدن تلاش‌ها برای بی‌نتیجه گذاشتن توطئه‌چینی حکام اماراتی علیه مردم فلسطین شدند.

این هواپیما حامل هیات آمریکایی و صهیونیستی برای پیشبرد مذاکرات صلح بین امارات و اسرائیل است.

جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راس هیات آمریکایی قرار دارد و برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران (که امروز به کار خود در این سمت پایان می‌دهد)، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و آوی برکوویتس نماینده آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این هیات حضور دارند.

امارات و اسراییل ۲۳ مرداد ماه گذشته از توافق عادی سازی روابط بین خود با وساطت آمریکا خبر دادند.

طی روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یادشده افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار