مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

طرح «حضور روحانیون در منازل» در یزد اجرا شد

یزد (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه سازمان تبلیغات بر رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم های عزاداری نظارت مستمر دارد گفت: طرح «حضور روحانیون در منازل» در یزد اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح «حضور روحانیون در منازل» در یزد اجرا شد

حجت الاسلام و المسلمین نجیمی در نشست مرتبط با بررسی وضعیت برگزاری عزاداری های یزد اظهار داشت: طرح حضور روحانیون در منازل یکی از اقدامات ابتکاری بود که در ایام محرم امسال و با توجه به محدودیت های به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا انجام شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
وی تصریح کرد: این طرح به این صورت اجرا شد که با درخواست مردم، روحانیون برای برگزاری روضه به منازل شهروندان می رفتند و با جمعیت محدود و تنها با حضور اعضای خانواده مجلس روضه برگزار می شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: با توجه به محدودیت های به عمل آمده برای مردم در برگزاری و حضور در روضه ها، این طرح توسط مردم مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.
نجیمی تصریح کرد: برای اجرای این طرح بین 30 تا 50 نفر از روحانیون فعالیت می کردند و همین موضوع سبب شد که جلوی برگزاری بسیاری از اجتماعات برای روضه خوانی گرفته شود و مجالس روضه به حالت خانگی و با جمعیت کم تبدیل شوند.
وی افزود: همین موضوع را برای کانون مداحان استان و شهرستان، مدیران هیئات مذهبی شهرستان ها و سایر بخش ها در نظر گرفته شد و جلسات متعددی هم در این موضوع برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از انجام بازدیدهای مستمر از برگزاری مجالس عزاداری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و افزود: مجالس خانگی شلوغ امسال برگزار نشدند و خوشبختانه دستورالعمل های بهداشتی هم به بهترین نحو ممکن اجرایی شد.
نجیمی با بیان اینکه برخی موارد معدود عدم رعایت دستورالعمل ها وجود داشت گفت: در بازدیدهای صورت گرفته تذکرات لازم بیان شد که جلوی این تعداد کم هم گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: اکثریت هیئت هایی که برنامه های محفلی داشتند به سمت مناطقی از جمله دانشگاه ها و مدارسی که حیاط های بزرگ داشتند رفتند که بتوانند مجالس را در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار