ولی پوری در نشست تقدیر از خبرنگار دانش آموزان پانا:

شما چشم تیزبین مدارس هستید

تهران (پانا) -– در نشستی با حضور مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران از ده دانش آموز خبرنگار فعال خبرگزاری پانای شهر تهران تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شما چشم تیزبین مدارس هستید

ولی پوری، معاون پرورشی شهر تهران در این نشست ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان و تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) گفت: ‌اگر رسالت خبرنگاری در زمان سیدالشهدا نبود، قطعا وقایع تاریخی هیچگاه ثبت و ضبط نمی شد. در آن زمان در نوع خودش خبرنویس ها و تاریخ نویس هایی وجود داشتند تا ثبت و ضبط فعالیت های آن زمان را داشته باشند.
ولی پوری با ابراز خرسندی از دیدار رو در رو با دانش آموز خبرنگاران پانا که پیش از این فقط نوشته ها و گزارش و عکس های شان را خوانده و دیده بود گفت: از دیدن شما دانش آموزان انرژی مضاعفی گرفتم و قطعا بعد از این با اشتیاق بیشتری مطالب تان را دنبال کرده و میخوانم.
ولی پوری گفت: ما هیچگاه نباید خود را از آموزش بی نیاز ببینیم، بلکه باید برای موفقیت بیشتر، دائم خود را به روز رسانی کنیم. مخصوصا در حوزه خبرنگاری به روز بودن مهمترین شرط موفقیت است.
وی با اشاره به اهمیت تربیت چند بعدی دانش‌آموزان گفت: حتما سعی کنید خود را در ابعاد مختلف توانمند کنید و تا جاییکه می توانید در حوزه ها و رشته ها و مهارت های مختلف حضور داشته و فعالیت کنید.
وی افزود:‌ وقتی موفقیت های بهتری در آموزش و پرورش کسب می کنیم که اگر نظام آموزشی ما تغییر کرد معلم ما هم با آن همگام باشد و قطعا شما دانش آموزان که معلمان فردای نسل دیگری هستید از همین ابتدا برای افزایش دانش و مهارت خود تلاش کنید.
ولی پوری گفت: رسالت خبرنگاری رسالت مهمی است. در حوزه آموزش و پرورش کارهای بزرگی انجام می شود که خوب است رسانه ای شود. قطعا بهترین گواهی دهنده این فعالیت ها خود شما دانش آموزانی هستید که در مدارس تان شاهد فعالیت های آموزش و پرورش هستید. شما باید چشم تیزبین مدارس و همکلاسی های تان باشید. شما می توانید آموزش و پرورش و زحمات معلم های تان را در خبرهای تان معرفی کنید. شما خبرنگار بچه ها و مدرسه باشید. ببینید در مدارس چه اتفاقی می افتد و کار خاص و بزرگ که همکلاسی های مستعدتان انجام می دهند را معرفی کنید. فعالیت های خوب جامعه را به مردم معرفی کنید و سعی کنید امید را در دل مردم زنده نگه دارید.
ولی پوری با اشاره به اینکه کانون بهترین بستر آموزش امن برای دانش آموزان هستند گفت: شما دانش آموزان خودتان باید از کانون ها بخواهید و ار تباط تان را با این فضایی که متعلق به خودتان است زیاد کنید.
وی در رابطه با آموزش خبرنگار دانش آموزها در خبرگزاری پانا گفت: به این آموزش ها بیش از پیش ادامه دهید. نباید خللی در آمار دانش آموزانی که جذب می شود وارد شود اما از طریق فضای مجازی و در بستر شبکه شاد ادامه دهیم و سبک جدید و تازه ای از زندگی را داشته باشیم. شما باید به بخش پرورشی مشاوره بدهید چون به دانش آموزان نزدیک هستید و خواسته های آنها را بهتر می شناسید.

عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران در این نشست گزارشی از آموزش های دانش‌آموزی خبرگزاری پانای شهر تهران بیان کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۴۰۰ دانش آموز خبرنگار در مناطق نوزده گانه شهر تهران آموزش دیدند و امسال نیز این آموزش ها در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد ادامه دارد.
باستانی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور تعداد ۷۰۰ دانش آموز از مناطق نوزده گانه شهر تهران در بستر شبکه شاد درحال آموزش هستند، گفت: این آموزش ها بصورت زنده و فیلم و تصویر و صوت و متن برای دو گروه دختران و پسران در حال انجام است و تا انتهای شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
باستانی خطاب به دانش‌آموزان گفت: در فرصت جوانی که دارید به پرورش استعدادهای تان بپردازید و قطعا هرکدام از شما در آینده مربی می شوید و افرادی را تربیت خواهید کرد.
در انتهای نشست از دانش‌آموز خبرنگاران فعال در خبرگزاری پانای شهر تهران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار