ولی پوری: هدف از ساماندهی و نظارت لباس فرم، کمک به اقتصاد خانواده است

تهران (پانا) – مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی شهر تهران از چگونگی اجرایی شدن فرآیند لباس فرم برای سال تحصیلی جدید در شهر تهران خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: هدف از ساماندهی و نظارت لباس فرم، کمک به اقتصاد خانواده است

معاون پرورشی شهر تهران در گفت و گو با پانا، با اشاره به اجباری نبودن لباس فرم برای تمامی دانش آموزان گفت: لباس فرم فقط برای پایه جدیدالورود تغییر می کند و مابقی دانش آموزان بنا به صلاحدید شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان تصمیم گیری درون مدرسه انجام می شود.
وی افزود: هدف از ساماندهی و نظارت لباس فرم کمک به اقتصاد خانواده است و این مهم باید مورد توجه مناطق باشد.
ولی پوری افزود: در لباس های فرم دانش آموزی هم تاکید بر اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی است. دانش آموز در مدرسه از بدو ورود در حال آموزش است تا وقتی از مدرسه خارج می شود و قطعا لباس مدرسه اش نیز بخشی از این یادگیری است که باید به این مهم توجه کنیم. لباس دانش آموز بخشی از هویت او را تشکیل می دهد پس دانش آموز نباید با آنچه می پوشد احساس غریبگی کند. از طرح پارچه و مدل لباس گرفته تا رنگ و تمامی نشانه ها برای دانش آموز درس آموز است، پس از این فرصت برای آشنایی او با هویت ایرانی و اسلامی اش باید نهایت استفاده را ببریم.

ولی پوری با اشاره به لزوم ساماندهی، نظارت و پایش اطلاعات مربوط به لباس فرم و رعایت نرخ های مصوب و ارائه شده از سوی اتحادیه پوشاک، گفت: در فرآیند اجرایی کار به تمامی مناطق نوزده گانه اعلام کرده ایم که تمامی تولیدی ها، کارگاه های تولید کننده لباس فرم مدارس که داوطلب تهیه لباس فرم هستند باید به نشانی lebas.tehranedu.ir جهت ثبت نام مراجعه کرده و مدارک هویتی، شناسایی و مجوزهای مربوطه خود را در سامانه بارگذاری کنند.
وی افزود: مدارک بارگذاری شده از سوی تولیدکنندگان توسط اتحادیه پس از بررسی و تایید اتحادیه و سازمان دانش آموزی با قید ظرفیت برای مدارس قابل مشاهده است. همچنین مدیران مدارس به سامانه مدرسه مراجعه و تولیدی مجاز را انتخاب و اقدام به تهیه سفارش لباس و تنظیم تفاهم نامه با مدیر تولیدی می کنند.
ولی پوری با اشاره به اینکه سامانه به صورت هوشمند با توجه به نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه و جنسیت و دوره تحصیلی پس از ثبت سفارش اقدام به صدور تفاهم نامه می کند، افزود: بعد از امضاء تفاهم نامه دریافت شده از سامانه توسط طرفین، اولیاء مجاز به پرداخت 50 درصد وجه لباس به تولید کننده هستند و مابقی مبلغ در زمان تحویل لباس فرم توسط اولیاء به تولید کننده پرداخت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار