مسجد باغی از باغهای بهشت

بیرجند(پانا)-محمدرضا اکبرپور بانی مسجد مرتضوی بیرجند گفت: کمک به مردم ، از جمله اموراتی است که مورد توجه بانیان در این مسجد می باشد و دعای خیر مستمندان همیشه باعث ادامه راه توسط خیرین می باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مسجد باغی از باغهای بهشت

محمد رضا اکبرپور فرزند مرحوم حاج رضا اکبرپور بنیانگذار مسجد مرتضوی شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره روند احداث مسجد مرتضوی گفت : مسجد مرتضوی از سال ۱۳۴۵ با کمک های نقدی و غیر نقدی اهالی محل در دست ساخت قرار گرفت که بانی اصلی آن مرحوم حاج رضا اکبرپور بوده است.
او، در ادامه در خصوص انگیزه پدر مرحومش برای ساخت مسجد گفت :بسته به شرایط آن زمان و سختی که اهالی محل در جهت برگزاری نماز جماعت داشتند و همچنین دغدغه ای که آن مرحوم داشت، تصمیم بر احداث مسجد مرتضوی گرفت.

وی در سخنانش به فلسفه نام مسجد نیز اشاره کرد و گفت : اسم هیات متحده مرتضوی از اتحاد مردم و لقب حضرت علی(ع) گرفته شده است.

اکبرپور همچنین به اهمیت و نقش ویژه مسجد مرتضوی در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت :در آن زمان همه جوانان و مردم محل در مسجد جمع و از آنجا به راهپیمایی اعزام می شدند ویکی از مکانهایی که بعد از انقلاب توزیع کمک های مردمی را برعهده داشت مسجد مرتضوی بود.

بانی مسجد مرتضوی اظهار کرد:کمک به افراد نیازمند محل، بدون اطلاع دیگران و با حفظ آبروی آنان صورت می گیرد و این امر به طور مستمر مورد توجه خیرین می باشد .
وی افزود:40 خانوار زیر پوشش مسجد هستند و همه کمک ها از طرف خیرین و نماز گزاران تامین می شود .
او گفت: در زمان مراسم مختلف اعم از محرم ، شب های احیاء رمضان و ... که طبخ غذا در آشپزخانه مسجد انجام می شود، افرادی مثل مددجویان نهاد های حمایتی نیز از برکات سفره بهره مند می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار