سه شنبه های مهدوی در منطقه چهار

تهران (پانا) - محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار توسعه، ترویج و اشاعه فرهنگ انتظار و مفهوم مهدویت را از اصلی اساسی در قاموس شیعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سه شنبه های مهدوی در منطقه چهار

محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار مهدویت را برگرفته از باور به ظهور امام دوازدهم شیعه، حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) به عنوان منجی آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان‌ها و برقراری صلح و عدالت دانست.

لونی گفت: مهدویت گونه‌ای از موعودباوری است و توسعه، ترویج و اشاعه فرهنگ انتظار و مفهوم مهدویت اصلی اساسی در قاموس شیعه است.

فرحناز صالحی فرد، کارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه چهار در گفتگو با پانا گفت: نمایشگاه سه شنبه های مهدوی با هدف شناخت امام عصر (عج) همچنان در اداره آموزش و پرورش منطقه چهار برقرار است.

وی افزود: حدیث شریف نبوی «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة» گفتار معروفی است از پیامبر اسلام(ص) که هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است. این حدیث با الفاظ مختلف در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده است. شیعیان این حدیث را درباره مسئله امامت می‌دانند و لزوم شناخت و اطاعت از امام را از آن استنباط می‌کنند.

صالحی فرد اضافه کرد: بحمدلله سه شنبه های مهدوی در منطقه چهار با شور و شعف مثال زدنی و با مشارکت و همراهی مدارس غیردولتی از ابتدای سال تحصیلی آغاز شد و همچنان ادامه دارد که رهیافت و بازخوردهای مثبتی داشته است و اینجا لازم است از همکاری و مساعدت موسسان، مدیران و همکاران محترم پرورشی مدارس مجری این طرح در ماه ذی الحجه، مدارس غیردولتی شهید علی صیاد شیرازی، وزرا و رفاه شرق تقدیر و تشکر کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار