دستگیری بیش از ۱۳ هزار متهم به جرایم مواد مخدر در دو هفته گذشته

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۳۲ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی یازدهم لغایت بیست و چهارم مرداد ماه خبر داد، گفت در دو هفته اخیر ۱۳هزار و ۲۵۵ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری بیش از ۱۳ هزار متهم به جرایم مواد مخدر در دو هفته گذشته

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این دو هفته ۳۲هزار و ۳۲۲ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۵هزار و ۴۶۱کیلوگرم بود، حدود ۹ درصد کاهش دارد.

وی یادآور شد: ۲۷هزار و ۱۴کیلوگرم از مجموع این کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد درباره میزان سایر مواد مخدر کشف شده افزود: ۱۹۴۸ کیلوگرم حشیش، ۴۶۶ کیلوگرم هروئین، ۲۳۳ کیلوگرم شیشه، ۱۵۴۶ کیلوگرم گراس، ۱۴ کیلوگرم مرفین و ۱۱۰۱ کیلوگرم سایر مواد هم کشف شده است.

اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر هم اظهار کرد: در دو هفته اخیر مجموعاً ۱۳هزار و ۲۵۵ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۸۳۸۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۴۷۰۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

به گفته اصلانی، در میان دستگیرشدگان این هفته ۱۶۵ نفر از اتباع بیگانه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، افزود: بیشترین حجم کشفیات با ۹۳۰۰ کیلوگرم یعنی معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و خراسان جنوبی با ۴۸۵۱ کیلوگرم، کرمان با ۴۱۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۱۴۹ کیلوگرم، یزد با ۱۴۷۲ کیلوگرم، اصفهان با ۱۲۷۷ کیلوگرم و فارس با ۱۱۶۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۴ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی یادآور شد: طی این مدت ۸۱۲ دستگاه خودرو و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۸ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۷ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار