افزایش ۷۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته دوم تیر ماه

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش ۷۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته دوم تیر ماه نسبت به همین مدت در سال گذشته خبر داد و گفت ۷۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۶ درصد انتظامی بوده است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته دوم تیر ماه

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۲۴ هزار و ۸۱۹ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۷۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۲۲هزار و ۴۰۷ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۹۰ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد مخدر کشف شده هم بیان کرد: از این میزان کشفیات، ۱۳۴۷ کیلوگرم حشیش، ۵۷۸ کیلوگرم مرفین، ۲۹۴ کیلوگرم هروئین، ۸۲ کیلوگرم شیشه، ۵۶ کیلوگرم گراس و ۵۵ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی در بخشی دیگر، به متهمان دستگیر شده در اربتاط با جرایم مواد مخدر اشاره کرد و اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۶۳۹۱ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۹۶۴ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۳۵۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۸ نفر نیز از اتباع بیگانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است،‌ خاطرنشان کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۶۰۵۷ کیلوگرم یعنی معادل ۲۴ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۴۵۰۶ کیلوگرم، تهران (غرب) با ۳۶۶۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۹۹۵ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۹۹ کیلوگرم و یزد با ۱۴۰۶ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۶ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۳۹۹ دستگاه خودرو و ۱۱ قبضه سلاح توقیف شد. ۷۴ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۶ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار