رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن وفولاد در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار ارز و طلا به جای تسهیلات دهی به تولید

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: قوانین پولی و مالی ناصحیح بوده و تا زمانی که بانک‌ها این امکان را دارند که در مسکن و سکه و ارز و تجارت حضور یابند، به تولید نمی اندیشند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد آزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، با بیان اینکه اقتصاد کشور از مشکلات ساختاری در رنج است، یادآور شد: دولت یازدهم باید با بازنگری در سیاست های پولی و مالی شرایط پویایی اقتصادی را فراهم کند و تا زمانی که بانک‌ها سپرده های مردمی را به جای هزینه در تولید در تجارت و بازرگانی هزینه می کنند، مشکلات ساختاری اقتصادی به قوت خود باقی خواهد بود.


آزاد تصریح کرد: بانک‌ها به صنایع و تولیدات کمتر وام می دهند، اما برای کسری درآمد در بورس یا سایر فعالیت های تجاری حضور می یابند.


وی با تاکید براینکه بانکها فضای تجارت را ناسالم کرده اند، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که بانک‌ها تنها به عنوان یک بنگاه اقتصادی به منافع خود بیندیشند و دولت یازدهم باید با اصلاح ساختار اقتصادی زمینه اصلاح ابزارهای پولی و مالی در کشور را نیز فراهم کند.


رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن و فولاد از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار ارز و طلا به جای تسهیلات دهی به تولید خبر داد و گفت: قوانین پولی و مالی نارساست و تا زمانی که بانک‌ها این امکان را دارند که در مسکن و سکه و ارز و تجارت حضور یابند، به تولید نمی اندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار