رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان:

خبرنگاران عامل توسعه در جامعه و به ویژه آموزش و پرورش هستند

شیروان(پانا)- علی ابراهیمیان در نشست خبری که با اصحاب رسانه شهرستان شیروان برگزار شد گفت تذکر و سؤال شما خبرنگاران برای ارتقاءشرایط تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران عامل توسعه در جامعه و به ویژه آموزش و پرورش هستند

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، خبرنگاران را به عنوان چشم تیزبین و بینای مردم در جامعه معرفی کرد و افزود: آنچه که حق است، شما خبرنگاران با ارائه گزارش و روشنگری های تان در حوزه های مختلف انجام می دهید و با این کار، به بالارفتن ظرفیت های جامعه کمک کرده و موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی می شوید. بنابراین نیازمند کمک و نقد همه شما بزرگواران هستیم و ان شاء الله جامعه هم قدردان شما عزیزان باشد.

ابراهیمیان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته و در دست اقدام در بخش عمرانی توسط اداره آموزش و پرورش شیروان با همکاری استانداری، ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی استان، فرمانداری شهرستان، از افتتاح تعدادی آموزشگاه در بخش قوشخانه و شهرک آزادگان در هفته دولت و همچنین ساختمان دارالقرآن امام علی(ع) و استخر دانش آموزی در دهه فجر سال جاری با اعتبارات ملی و کمک های جمعی از خیرین نیکوکار خبر داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان از جذب اعتبار یکصد و نود میلیارد ریالی جهت ساخت مجتمع آموزشی و پرورشی در حاشیه مجموعه ورزشی 13 آبان شامل دو مدرسه 9 کلاسه، دو مدرسه 6 کلاسه، یک ساختمان ویژه ساختار قامتی و یک زمین چمن و هنرستان حرفه ای گوهرشاد نیز با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهر شیروان و همچنین ساخت آموزشگاه های سه کلاسه شهید حمدالله مبارکی با همکاری خانواده خیر نیکوکار آقای حسن نیا در شهر زیارت، سه کلاسه با همکاری خانواده خیر نیکوکار آقای خادم در روستای مشهد طرقی، سه کلاسه با همکاری خانواده خیر نیکوکار آقای شایان در انتهای خیابان شفا، سه کلاسه مرکز پژوهشی و قرآنی فاطمه الزهراء(س) با همکاری خانواده های خیر نیکوکار آقای بزازان و آزاده سرافراز آقای صفایی در خیابان استاد شهریار و دو آموزشگاه در شهرک اسلام آباد کارخانه قند با همکاری خانواده های خیر نیکوکار آقایان کاظمی و خداوردیزاده اعلام کرد.

وی در رابطه با آمار دانش آموزان پذیرفته شده در المپیادهای آموزشی نیز اظهار کرد: از 321 پذیرفته شده در حوزه المپیاد در سطح استان 201 دانش آموز از شهرستان شیروان به مرحله استانی راه یافتند که با 63 و نیم درصد بالاترین رتبه در سطح استان است و در کنکور سراسری سال گذشته نیز 123 نفر موفق به کسب رتبه زیر 1000 شدند که این موفقیت حاصل تلاش های دبیران، خانواده ها و دانش آموزان است که خیلی از این دانش آموزان نیز در سطح استان مشغول به تدریس هستند.

ابراهیمیان یکی از بزرگترین پروژه ها در آموزش و پرورش را پروژه مهر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته کارگروه های شیروان موفق به کسب درجه یک(رتبه عالی) در سطح استان

شدند و امسال هم مدیران محترم پای کار هستند تا پروژه مهر را علیرغم سفارش وزیر آموزش و پرورش در 15 شهریورماه، مدارس را بر اساس شرایط کرونا آماده کنند که این کلاس ها با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا، مجازی یا حضوری برگزار شود و امیدواریم که شرایط سفید شود تا دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند و در هر صورت آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس در هر شرایطی داریم و در این رابطه تولیدات آموزشی و پرورشی و امکانات لازم نیز در اختیار مدارس گذاشته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان با اعلام تقدیر و تشکر از حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان افزود: طبق سفارش های قرآن کریم، بحث تربیت و پرورش تقدم بر آموزش دارد و همکاران ما در این حوزه تلاش های فراوانی دارند تا انسان های سالم و متخصصی را تحویل جامعه بدهند.

ابراهیمیان آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال را سه هزار و سیصد و هشتاد و نه نفر در پنج رشته علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه در 27 حوزه و با برگزاری در چهار روز اعلام کرد و از همکاری سپاه ناحیه شیروان نیز برای در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی جهت برگزاری آزمون های سراسری تشکر کرد.

وی در رابطه با نرم افزار شاد نیز گفت: این نرم افزار اختصاصی ویژه معلمان، اولیاء و دانش آموزان است و در تلاش هستیم مناطقی که دسترسی به تلویزیون و اینترنت ندارند، اگر شرایط اجازه بدهد به ویژه در مناطق عشایری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به صورت حضوری یا پخش بسته های آموزشی، مطالب درسی به دانش آموزان آموزش داده شود و از طرفی هم اداره مخابرات در تلاش است تا اینترنت را در مناطق عدم برخوردار فراهم کند تا حق دانش آموزان ضایع نشود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان با اشاره به رفع مشکلات اداری مغازه های ساخته شده در حاشیه مدارس واقع در خیابان های اصلی شهر با کمک ادارات مربوطه در استان و شهرستان و واگذاری آن به صورت اجاره به متقاضیان با هدف درآمدسازی برای آموزش و پرورش خبر داد و در رابطه با اردوگاه دانش آموزی استانی واقع در روستای هدف گردشگری زوارم نیز افزود: در این اردوگاه 101 هزار متر مربعی از بدو راه اندازی تاکنون که حدود سی سال از آن تاریخ می گذرد، حدود دو میلیارد ریال هزینه شده است و در سال گذشته نیز با اختصاص هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال برای دریافت برق صنعتی و ساخت سرایداری، از این مبلغ دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال آن محقق شد و در تلاش هستیم که این اردوگاه را در ردیف اردوگاه های ملی قرار بدهیم.

ابراهیمیان از اهدای یک قطعه باغ سر درختی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع به ارزش یک میلیارد ریال توسط یکی از خیرین فرهنگی شیروان به نام بابا حسین قربانی به آموزش و پرورش شیروان جهت توزیع محصولات درختان آن بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و از وی تشکر کرد.

وی در پایان با بیان اینکه 44 مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد گفت: سرانه فضای آموزشی و پرورشی در سطح کشور 5 ممیز شانزده صدم و در استان 5 ممیز 6 صدم و در شیروان نیز 4 ممیز 83 صدم است که این سرانه فعلی از سرانه کشوری و استانی نیز پایین تر است و ان شاء الله پیگیر هستیم تا با واگذاری ده هزار و هفتصد متر مربع زمین به آموزش و پرورش شیروان از طریق سازمان برنامه استان و با همکاری اداره کل نوسازی در جهت ساخت فضاهای جدید، این مشکل تا حدودی برطرف شود.

محمدحسین اسلامی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز از زحمات همه خبرنگاران بابت انعکاس اخبار و همکاری با آموزش و پرورش تشکر کرد.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان شیروان نیز در این نشست از راهیابی دو نفر از دانش آموزان این شهرستان به مجلس دانش آموزی کشور به عنوان نمایندگان استان خبر داد.

محمود دوستار مقدم افزود: این انتخابات در شبکه دانش آموزی شاد و با نظارت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی کشور و استانداری خراسان شمالی برگزار و دانش آموزان پوریا جعفری از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی در بخش پسران و مهدیه معصوم از دبیرستان زینبیه در بخش دختران به عنوان رؤسای شوراهای دانش آموزی و همچنین نمایندگان استان خراسان شمالی به مجلس دانش آموزی کشور به مدت دو سال راه یافتند.

در پایان جمعی از اصحاب رسانه شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار