ابلاغ برنامه اجرایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با توجه‌به سند تحول بنیادین

بهارستان 1(پانا)-در برنامه نشست شورای معاونان آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان، برنامه های سال ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین به حوزه های مختلف ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ برنامه اجرایی آموزش و پرورش ناحیه یک  بهارستان با توجه‌به سند تحول بنیادین

برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم تکلیف وزارت آموزش و پرورش را تا سال ۱۴۰۰ در اجرایی نمودن سند تحول روشن کرده است و برنامه های سنواتی بایستی بر اساس برنامه ششم تنظیم و اجرا شود.

با برنامه های زیر نظام های شش گانه سند تحول در افق ۱۴۰۴ در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از سوی مقام عالی وزارت به استانها و مناطق، این برنامه‌ها مبنای تدوین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش مستند به سند تحول در طول برنامه توسعه ششم و هفتم قرار گرفت.

در همین راستا برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه تدوین و ضمن تصویب در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول با امضای وزیر آموزش و پرورش جهت اجرا به واحدهای حوزه ستادی و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

براساس این برنامه دارای ۲۵ بسته‌های تحولی به شرح زیر است؛ مدرسه خوانا، هر دانش آموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیت بخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم)، هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، تربیت اجتماعی، نشاط اجتماعی، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکان یابی مدارس، پیوند سواد آموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزش و پرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش (آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام (آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیئت امنایی،تربیت معلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران و ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات.

خبرنگار:مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار