با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛

برگزاری نشست ستاد استانی طرح آشتی با آموزش (آبا)

تهران(پانا)- جلسه ستاد استانی طرح آشتی با آموزش (آبا) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان انجمن حامیان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و سایر اعضای ستاد در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ستاد استانی طرح آشتی با آموزش (آبا)

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو با تشریح این موضوع گفت: طرح (آبا) به عنوان بسته تحولی وزیر محترم آموزش و پرورش و در راستای تحقق راهکارهای 3-5 و 4-5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و جذب حداکثری دانش‌آموزان تارک تحصیل دوره اول و دوم متوسطه به ویژه در مناطق روستایی، مرزی و کمتر توسعه‌یافته با استفاده از ظرفیت‌های مدارس آموزش از را دور و به کارگیری فناوری‌های نوین و با مشارکت خیرین و حمایت‌های شوراهای آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای محلی تدوین و ابلاغ شده است.

او در ضرورت اجرای این طرح و اهمیت سواد و بالا بودن سطح آگاهی جامعه گفت: اگر بخواهیم در کنار هم راحت زندگی کنیم باید با آموزش کیفی به تقویت فرهنگ جامعه بپردازیم.

صیدلو با بیان اینکه دلایل متعددی باعث می‌شود دانش‌آموزان از تحصیل باز بمانند که عمده آنها فقر اقتصادی است که باعث می‌شود آموزش در اولویت برنامه‌های خانواده نباشد و در شرایط کنونی پیامدهای ناشی از ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است،تاکید کرد: برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به تنوع در آموزش هست که با اجرای طرح (آبا) دسترسی جدیدی برای بازماندگان از تحصیل ایجاد شده است.

این مقام مسول گفت: این که شهرستان‌های تهران به دلیل وابستگی به پایتخت محرومیت ندارد تصور اشتباهی است، مهاجرت باعث شده خانواده‌ها در محیط‌هایی که متاسفانه از نظر فرهنگی هم مناسب نیستند اقامت داشته باشند و از مواهب پایتخت بهره‌مند نیستند.

صیدلو گفت: طرح آبا ایده خوبی است اما باید خوب مدیریت شود تا موفقیت‌آمیز باشد. و اینکه به عنوان استان منتخب برای افتتاح طرح مورد توجه و عنایت وزارت متبوع قرار گرفته‌ایم مایه افتخار است که ان‌شاءالله برای عملیاتی نمودن طرح مورد حمایت خیرین و حامیان طرح در سطوح مختلف قرار بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار