برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت ونماز فرهنگیان سراسرکشور به میزبانی خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت ونماز فرهنگیان سراسرکشور به میزبانی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مرحله نهایی از روز 27مرداد ماه به صورت مجازی و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ و تامین سلامت شرکت‌کنندگان آغاز خواهد شد و تا 28 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 350 نفر از فرهنگیان برگزیده سراسر کشور آثار خودشان را در مرحله مقدماتی به دبیرخانه مجازی مسابقات مستقر در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در قالب پنج رشته قرائت قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ 10 جزء قرآن و نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام ارسال کردند که از این تعداد 145نفر به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.
وی در خصوص نحوه ی برگزاری مرحله نهایی این مسابقات اضافه کرد: مرحله نهایی این مسابقات 27مرداد برای فرهنگیان برادر و 28 مرداد ماه برای فرهنگیان خواهر به صورت غیرحضوری و در قالب ارتباط تصویری زنده با فرهنگیان راه یافته به این مرحله با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی که برای پنجمین سال پیاپی افتخار میزبانی این دوره از مسابقات را دارد، در تجربه ای جدید، شرایط لازم را برای برگزاری این مسابقات بصورت مجازی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات به صورت مجازی است اما فضای قرآنی برای شرکت‌کنندگان به گونه ای فراهم شده که شرکت کننده در فضای معنوی مسابقات قرار بگیرد و مانند رقابت‌های قرآنی مشابه سال‌های گذشته باشد.
خدابنده افزود: به طور قطع مسابقات حضوری تاثیر بیشتری دارد اما با این روش می‌خواهیم شعار "مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود" را محقق کنیم.
وی در پایان بیان کرد: اسامی برگزیدگان این دوره از مسابقات طی آیین اختتامیه که بصورت مجازی از طریق شبکه های صداوسیما و شبکه شاد پخش خواهد شد، اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار