فرماندار کاشان: برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌ در حوزه امور بانوان باید هدفمند شود

پانا (کاشان) - فرماندار کاشان اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌ سازمانها در حوزه امور بانوان باید هدفمند و تجمیع شود تا اثربخش باشد. چنان که اکنون برخی کارها صورت می‌گیرد، اما به علت پراکندگی چندان مورد توجه نیست و در ارائه عملکرد از سوی اداره‌ها نیز جایی ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار کاشان: برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌ در حوزه امور بانوان باید هدفمند شود

علی‌اکبر مرتضایی در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان کاشان اظهار کرد: برخی بانوان شاغل و کارآفرین، تمایلی به دیده شدن ندارند و گرنه می‌توانند با تجمیع توان و ظرفیت، سالانه چند برنامه مشترک اما اثرگذار را در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا و آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: تهیه لوازم کمک آموزشی الکترونیکی برای دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار در امکان استفاده از آموزش‌ از راه دور و فضای مجازی و دلجویی از خانواده‌ها و بانوان درگیر آسیب‌های ناشی از کرونا باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
فرماندار کاشان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های نجات از تحریم‌های استکبار جهانی و رشد اقتصادی کشور، تقویت و توسعه صنعت گردشگری است که منطقه کاشان نیز واجد شرایط و زیر ساختهای رونق این صنعت است.
مرتضایی افزود: برنامه‌ریزی و رایزنی برای تحقق توسعه صنعت گردشگری در نقاط شمالی استان اصفهان در جریان است تا با ارائه بهترین خدمات گردشگری و الزامات آن، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، منطقه را از نظر این صنعت ارتقا دهیم.
کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان گفت: با هدف ایجاد فرصت و زیرساختهای عرضه توانمندی‌ و اشتغال زنان کارآفرین، بازار روز ویژه بانوان کارآفرین این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
نرجس قربانیان اظهار کرد: این بازار از شهریورماه پنجشنبه‌ هرهفته در فرهنگ‌سرای فیض از ساعت ۹ تا ۲۱ برپا خواهد شد تا مکان فعالیت این گروه از بانوان ساماندهی شده و جایگاه بانوان در مسیر توسعه اقتصادی جامعه شناسایی و تثبیت شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از بانوان این شهرستان ظرفیت کارآفرینی و فعالیت اقتصادی دارند اما توسعه آن نیازمند حمایت دستگاههای مربوط است و ایجاد این بازار می تواند فرصت شناسایی و تعامل دو جانبه افراد توانمند و نهادها را ایجاد کند.
وی با اشاره به شرایط جدید خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی با اشتغال بانوان افزود: طرح همیاران بانوان سالمند با هدف حفظ ارزش‌ها در خانواده‌های کاشانی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی در حال تدوین است.
قربانیان گفت: در دوران جنگ تحمیلی، بسیاری از بانوان این شهرستان برای یاری رزمندگان تلاش کردند که برای گرامیداشت یاد و خاطره آنها، المان بانوان شهید شهرستان کاشان در مجموعه فرهنگی- ورزشی شهربانو می‌تواند اقدامی ماندگار در این زمینه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار