معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل:

خواربارفروشی‌ها کمتر از اصناف دیگر نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند

ساری (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که خواربارفروشی‌ها کمترین و اداره‌ها بیشترین رعایت در انجام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشتند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خواربارفروشی‌ها کمتر از اصناف دیگر نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مصطفی جوانیان گفت: «۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تولیدی، خدماتی، صنایع شهرستان صورت گرفت و حدود ۱۹۶۷۰ واحد هم کد رهگیری سلامت دریافت کردند.»

طبق اعلام او از ابتدای اسفند تاکنون در دو گام سالم‌سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بازرسی از مراکز و اماکن عمومی از سوی واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی انجام شده است و در گام سالم‌سازی محیط در بازرسی‌های مشترک با اماکن نیروی انتظامی و اصناف از ۴۸۵۳ اماکن بازدید به عمل آمد.

جوانیان گفت: «طی این بازدیدها، ۸۴۲ مکان پلمب و ۸۳ پرونده هم به مقامات قضایی ارجاع شد و بیش از ۲ هزار قلیان نیز جمع آوری شد.»

او ادامه داد: «در گام دوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی که از ابتدای تیر ماه شروع شد، ۱۰۴۶۹ بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت که ۴۳۱ تعداد اخطاریه صادر شده و ۵۳ واحد تعطیل و به دادگاه و تعزیرات معرفی شدند و همچنین سهمیه ۴۶ واحد خبازی قطع شد.»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که خواربارفروشی‌ها کمترین و اداره‌ها بیشترین رعایت در انجام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشتند.

به گفته جوانیان پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان، هایپرمارکت‌ها، قنادی و بانک‌ها به ترتیب بعد از خواربارفروشی‌ها کمترین رعایت در انجام پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

جوانیان تأکید کرد که ۱۰۰ درصد جانباختگان کرونا با پروتکل های بهداشتی دفن شده‌اند.

او ضمن بیان اینکه در طرح سالم‌سازی محیط ۱۹۸۲ نفر در مبارزه با کرونا حضور فعال داشتند، گفت: «حدود ۱۰۹۱ کیلومتر مربع از شهرستان بابل شامل منازل واقع در مناطق قرمز، منازل موارد مبتلا به کرونا، منازل افراد فوت شده و.. با همکاری بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاران و شوراها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیجیان، گروههای جهادی و گروههای مردمی گندزدایی شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار