حضور ثابت کرونا در مازندران: شناسایی 316 بیمار جدید

ساری (پانا) - مازندران با 20 شهرستان در وضعیت قرمز، در 6 هفته اخیر بیش از 4 برابر گذشته بیمار مبتلا به کووید19 داشته است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور ثابت کرونا در مازندران: شناسایی 316 بیمار جدید

مازندران، در میان استان‌هایی است که حدود ۶ هفته در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد و شرایط مسافرپذیری این استان، وضعیت آن را سخت‌تر می‌کند. روز گذشته، سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست که از سفر غیرضروری به مازندران جدا خودداری کنند چرا که شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است.

سیما سادات‌لاری توضیح داد: «استان مازندران از تیر ماه با موج شدید شیوع بیماری کرونا مواجه شده است بطوریکه ۲۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان ظرف ۶ هفته گذشته بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری در این استان نگران‌کننده است.»

ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران نیز امروز اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۲۶۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 53 نفر نیز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند. 339 بیمار نیز در مجموع از این بیمارستان‌ها مرخص شدند.

هم اکنون 1825 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید۱۹، در گزارش بیست و چهارم هفته منتهی به ۱۰ مردادماه نیز در مورد مازندران از توصیف «روند صعودی یا شروع پیک» استفاده کرده و همچنان آن را در دسته استان‌های با بروز متوسط بیماری جای داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار