مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روز 5 شهریورماه 99 در کردستان

سنندج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مانور بازگشایی در روز چهارشنبه 5 شهریور ماه 99 در تمامی مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روز 5 شهریورماه 99 در کردستان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز در سومین نشست ستاد استانی پروژه مهر که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ از پروژه مهر به عنوان فعالیت بسیار مهم، سنگین و بی بدیل در راستای بازگشایی مدارس نام برد و گفت: شیوع بیماری کرونا پروژه مهر امسال را نسبت به سنوات گذشته متفاوت تر کرده است.

قربانی از برگزاری مانور بازگشایی در روز چهارشنبه 5 شهریورماه 99 در کلیه مدارس استان خبر داد و گفت: همچنین در هر شهرستان و منطقه نیز مانور نمادین بازگشایی با حضور مسئولین و دست اندرکاران امر در این روز برگزار می شود.

رئیس ستاد پروژه مهر استان با بیان اینکه امسال 15 شهریور ماه 99 مدارس به صورت رسمی بازگشایی و فرایند آموزش آغاز خواهد شد؛ اظهار کرد: کلیه عوامل اجرایی و آموزشی باید در همه روزهای هفته در مدارس حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، بازگشایی مدارس بر اساس سه سناریو خواهد بود که در مناطق سفید کلاس ها حضوری، در مناطق کم خطر وضعیت حضور در کلاس ها به صورت زوج و فرد و دائر بودن کلاس ها در روز پنجشبنه و در مناطق قرمز و پرخطر کلاس ها به صورت غیرحضوری و استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد خواهد بود.

قربانی افزود: یک هفته قبل از بازگشایی مدارس ستاد استانی کرونا دوباره تشکیل جلسه خواهد داد و در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در شهرستان ها و مناطق استان تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرض ما بر این است که مدارس همانند سنوات گذشته از 15 شهریورماه 99 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ بر تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در همه زمینه تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزاری دوره آموزشی و مهارت آموزی در خصوص تولید محتوای الکترونیکی برای عوامل اجرایی و آموزشی مدارس را بسیار ضروری دانست و گفت: آموزش نیروی انسانی و ارتقای مهارت های تولید محتوای الکترونیکی در فضای مجازی از اولویت های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری خواهد بود.

قربانی از برگزاری دوره آموزشی 48 ساعته ویژه دبیران، آموزگاران، مدیران و... تا پایان هفته اول شهریور ماه توسط اداره برنامه ریزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی معلمان با انواع مهارت های تولید محتوای الکترونیکی و نحوه استفاده از فضای مجازی آشنا می شوند.

وی همچنین برگزاری دوره 24 ساعته برای مدیران مدارس و معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش در خصوص تولید محتوای الکترونیکی را یکی دیگر از اقدامات در راستای ارتقای مهارت آموزش معلمان برشمرد.

رئیس ستاد پروژه مهر استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت نام دانش آموزان اشاره و بر ثبت نام کامل لازم التعلیمان استان تاکید کرد و گفت: در صورت ضرورت مدیران مدارس باید علاوه بر روزهای دوشنبه و چهارشنبه، روز شنبه نیز برای پیگیری ثبت نام دانش آموزان در مدارس حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت دانش آموزان ثبت نامی در دوره اول و دوم متوسطه چندان مطلوب نیست؛ بر پیگیری روند ثبت نام مدارس متوسطه تاکید کرد.

قربانی ساماندهی نیروی انسانی را یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار در اجرای مطلوب پروژه مهر را برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به اعلام نتایج نقل و انتقالات، تا هفته آینده باید سازماندهی نیروها در کلیه شهرستان ها و مناطق انجام شده و براساس سامانه بکفا ابلاغ کلیه عوامل صادر شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه خوشبختانه در توزیع کتب درسی وضعیت خوبی در سطح کشور داشته و رتبه سوم را به دست آورده ایم؛ گفت: پیگیری های به موقع و اطلاع رسانی مناسب موجب کسب این موفقیت شده است.

وی با بیان این مطلب که تمامی مدارس استان کردستان که قابلیت و ظرفیت برقراری اینترنت داشته باشند تا ده روز آینده به خط اینترنت متصل خواهند شد؛ گفت: در استان ما از 2 هزار و 900 مدرسه حدود 390 روستا در استان کردستان وجود دارد که به دلیل دورافتاده بودن و عدم دسترسی بودن هیچ گونه پوشش اینترنتی نداشته و نمی توانند زیر پوشش خط اینترنت قرار بگیرند.

قربانی در بخش پایانی سخنان خود نظارت و ارزیابی عملکرد شهرستان ها و مناطق در اجرای پروژه مهر را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ناظرین استانی با حضور در شهرستان ها و مناطق باید فعالانه ضمن رصد و پایش مسائل و مشکلات اقدامات را ارزیابی و در سطح شهرستانها و مناطق نیز، افراد معین مسائل و مشکلات مدارس را پیگیری و در اجرای برنامه های پروژه مدارس را کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار