رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

ارزیابی 4 هزار و 610 نفر نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت

سنندج(پانا)- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد از آغاز فعالیت پایگاههای سنجش سلامت (چهارم مردادماه) تاکنون 4 هزار و 610 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی 4 هزار و 610 نفر نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با اعلام این خبر هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش آموزان به منظور جایدهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش عنوان کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سنجش یک برنامه ملی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش، 204 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 90 نفر مشکوک به مشکل شنوایی ،12 نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و617 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان گفت: 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در 21 پایگاه اولیه و مجازی در10شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار و 700 نوآموز استان در سامانه سنجش سلامت نوبت گیری کردند، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیماری کرونا نوبت گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رنجبر گفت: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

رنجبر اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آن ها جلوگیری کند، بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات آسیب های جبران ناپذیری دارد.

وی در ادامه افزود: 27 هزار و 434 نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار