فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

مشکل جریان اصولگرا «احساس تکلیف همگانی» برای ورود به انتخابات است

کنعانی‌مقدم: پرویز فتاح انتخابات زودرس را کلید زد/ اگر رئیس بنیاد مستضعفان مدعی العموم است افرادی که حاتم‌بخشی کرده‌اند را به قوه قضاییه معرفی کند نه اینکه از طریق رسانه ملی باعث اعتراض شود

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصولگرا و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد باید ببینیم چه کسانی از آقای فتاح خواسته‌اند که وارد سیاست در عرصه ریاست‌جمهوری شود. اگر یک عقبه سیاسی قوی وجود دارد ایشان می‌تواند ورود پیدا کند اما اینکه هر کسی بخواهد خود را مطرح کند و بخواهد از فضاسازی‌ها استفاده کند، به نظر من کار درستی از منظر اخلاق سیاسی نیست

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مشکل جریان اصولگرا «احساس تکلیف همگانی» برای ورود به انتخابات است

محمدحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا در واکنش به اظهارات پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: «صحبت‌های آقای فتاح را قطعا یک مصاحبه رپرتاژ آگهی برای موضوع انتخابات می‌توان تلقی کرد، ایشان انتخابات زودرس را کلید زدند.»

وی ادامه داد: «خوشحالیم از اینکه آقای فتاح به سخن آمدند و مطالبی را بیان کردند، قطعا آقای فتاح باید کسانی که تاکنون این حاتم‌بخشی‌ها را انجام داده‌اند و از بیت‌المال و اموال مستضعفین به دیگران داده‌اند را به قوه قضاییه معرفی کنند. امضاطلایی‌هایی که وجود داشته‌اند و این چنین اموالی را در اختیار دیگران قرار داده‌اند، این افراد باید مورد محاکمه قرار بگیرند.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «اگر ایشان مدعی العموم هستند باید این افراد را به قوه قضاییه معرفی کنند که به چه دلیل این افراد حاتم‌بخشی کرده‌اند و از اموال مستضعفین بخشیده‌اند.»

دبیرکل حزب سبز ایران اضافه کرد: «رئیس بنیاد مستضعفان باید چنین مواردی را قطعا از طریق قوه قضاییه پیگیری می‌کردند، اگر تخلف بوده است، اگر عنوان مجرمانه داشته است؛ نه اینکه در یک رسانه ملی این صحبت‌ها را انجام دهند و باعث شوند اعتراضات به این موضوع اتفاق بیافتد. خصوصا در بحث نیروهای مسلح که همه می‌دانند همه اموال نیروهای مسلح بدون مجوز مقام معظم رهبری و گردش کار در ستاد کل نیروهای مسلح، کسی حق ندارد حتی ورود قضایی داشته باشد. چطور ایشان چنین مساله‌ای را مطرح می‌کنند؟.»

کنعانی‌مقدم ادامه داد: «وقتی فضای انتخاباتی مطرح می‌شود، خیلی از آقایان دوست دارند در موقعیتی که هستند برای انتخابات رپرتاژآگهی بدهند. شاید اصلا آقای فتاح به فکر انتخابات هم نبوده باشد ولی تعبیر اینگونه است. شاید ایشان می‌خواسته است شفاف‌سازی کند و با بیان واقعیت‌ها از مردم بخواهد کمک کنند تا از این موانع عبور کنند، ولی این راه درست نبود.»

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: «متاسفانه ما مشکلی در میان جریان نیروهای اصولگرا داریم، به این صورت که وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم، همه احساس تکلیف می‌کنند و متاسفانه جایی هم که ارزیابی دقیقی از توانمندی افراد برای اینکه یک دولت را مدیریت کنند، وجود ندارد و همین باعث می‌شود که تعداد زیادی به رقابت انتخاباتی ورود پیدا می‌کنند و رقابت‌های درون جریانی شکل می‌گیرد.»

وی تاکید کرد: «به اعتقاد من باید ببینیم چه کسانی از آقای فتاح خواسته‌اند که وارد سیاست در عرصه ریاست‌جمهوری شود. اگر یک عقبه سیاسی قوی وجود دارد ایشان می‌تواند ورود پیدا کند اما اینکه هر کسی بخواهد خود را مطرح کند و بخواهد از فضاسازی‌ها استفاده کند، به نظر من کار درستی از منظر اخلاق سیاسی نیست.»

سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با یکسالگی حضورش در بنیاد مستضعفان در برنامه زنده نگاه در روز شنبه گذشته با تشریح عملکرد این بنیاد طی یک سال گذشته اظهار کرد در بحث بازپسگیری املاک این بنیاد حریف نیروهای مسلح نمی‌شویم. سپاه ملکی 200 میلیاردی در جماران را پس نمی‌دهد. از زاکانی انتظار داریم در حرکتی انقلابی ملک مرکز پژوهش‌ها را پس دهد. احمدی نژاد ملک ولنجک را به بیت‌المال برنگرداند ولی خاتمی ملک در اختیار را به بنیاد مستضعفان بازگردانده است. ملک در اختیار حداد عادل هم 200 میلیارد تومان است و باید اجاره روز را بپردازد. وی همینطور در دیگر مسئولان نظام و املاکی که در اختیار دارند نیز صحبت کرده بود. رئیس بنیاد مستضعفان پته مسئولان را در صداوسیما روی میز ریخته به چپ و راست هم رحم نکرد. از حداد عادل و مدرسه فرهنگ گرفته تا هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد، زاکانی و نیروهای مسلح؛ از کاخ مرمر و ساختمان‌هایی که در اختیار رؤسای سابق دولت بوده است تا مرکز پژوهش‌های مجلس؛ اظهاراتی که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت و همگان آن را اعلام نامزدی زودهنگام پرویز فتاح برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 عنوان کردند. صحبت‌های کامل رئیس بنیاد مستضعفان را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار