نحوه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه تشریح شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه اعلام کرد نحوه بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان براساس وضعیت شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نحوه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه تشریح شد

محمد محسن بیگی در برنامه صبح و گفت‌وگو رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: «بازگشایی مدارس یکی از موضوعات مهمی است که از پایان خردادماه در جلسات مختلف آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این موضوع دغدغه اصلی سیستم بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها است. مدارس از ۱۵ شهریورماه بازگشایی خواهند شد اما نحوه بازگشایی براساس وضعیت استان، شهرستان، منطقه و مدرسه براساس شیوع بیماری کرونا است.»

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «در مناطق سفید و مناطقی که امکان بازگشایی وجود داشته باشد مدارس بازگشایی می‌شوند که در این مدارس رعایت فاصله اجتماعی و حداقل تراکم مورد توجه خواهد بود. در این روش دانش‌آموزان و معلمانی که دارای بیماری خاص هستند از حضور در مدرسه معاف هستند. همچنین در مناطقی که نتوانیم تراکم را کنترل کنیم آموزش مجازی خواهد بود.»

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش اظهار کرد: «در برخی مناطق که به عنوان مناطق زرد شناخته می‌شوند سناریوی حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت تلفیقی خواهد بود که در این سناریو روش حضوری و مجازی دنبال می‌شود. در مناطق قرمز نیز آموزش به صورت کامل مجازی خواهد بود.»

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق خاص و محروم از ابزارهای لازم آموزش مجازی بهره‎‌مند نیستند، گفت: «باید دولت برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشد. اکنون در شرایط ویژه قرار داریم چراکه بیماری کرونا بدون پیش بینی در تمامی کشورها گسترش پیدا کرد.»

محسن بیگی اضافه کرد: «بیماری کرونا دارای یک شرایط متغیر است بنابراین ما شاهد آن هستیم که وضعیت شیوع بیماری در مناطق مختلف درحال تغییر است بنابراین ناچار به برنامه ریزی‌های سیال هستیم تا حداقل خسارت را داشته باشیم. ورود صداوسیما به آموزش دانش‌آموزان موجب شد که برخی از مشکلات آموزش مجازی برطرف شود.»

دولت برای زیرساخت آموزش مجازی دانش‌آموزان مناطق محروم برنامه ریزی کند

در ادامه برنامه روح‌الله متفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: «ویروس کرونا پدیده جدیدی است که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین لازم است برای رفع مشکلات احتمالی در آینده ابزار آلات و زیرساخت و محتوا با این وضعیت به روز شود.»

وی ادامه داد: «آموزش و پرورش و آموزش عالی در بلند مدت باید در راستای ارتقا آموزش با محوریت مجازی زیرساخت و امکانات خود را به روز رسانی کنند. با شیوع این بیماری تدابیری در آموزش و پروش انجام شد اما نباید توقع داشته باشیم که یک الگو اجرا شود چراکه این امر شدنی نیست.»

متفکر ادامه داد: «اکنون ۲۶ استان کشور در مرحله هشدار و قرمز قرار دارند اما باتوجه به اینکه مردم از ماسک بیش از گذشته استفاده می‌کنند و شاهد رعایت فاصله اجتماعی هستیم بنابراین آمار شیوع بیماری رو به کاهش است. پس از آنکه در اردیبهشت ماه بدون بستر سازی فرهنگی و امکانات لازم دولت مکان‌های عمومی را بازگشایی کرد شاهد شیوع موج دوم بیماری کرونا بودیم.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: «وزیر آموزش و پرورش امروز در مجلس حضور می‌یابد که در این جلسه سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس در مناطق مختلف بررسی خواهد شد. ما در مجلس تاکید داریم که فرآیند آموزش متوقف نشود اما اکنون کیفیت آموزش نیز محل بحث است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار