محسن بیگی: کمیته سنجش، زمان برگزاری آزمون های جبرانی را اعلام می کند

تهران (پانا) - محمد محسن بیگی، مدیر کل سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از رعایت ۸۰ درصدی دانش‌آموزان در زمینه توصیه های بهداشتی سخن گفت و اعلام کرد دانش‌آموزانی که با داشتن گواهی پزشکی نتوانسته اند در امتحانات نهایی شرکت کنند، با اعلام زمان کمیته سنجش می توانند در آزمونی که هماهنگ برگزار می شود، شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن بیگی: کمیته سنجش، زمان برگزاری آزمون های جبرانی را اعلام می کند

محمد محسن بیگی، مدیر کل سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بعد از بازدید از دبیرستان البرز در گفتگو با پانا گفت: در آموزش و پرورش بیش از ششصد هزار نفر در آزمون نهایی شرکت می کنند. سالهای گذشته حوزه های ما سه هزار پایگاه بوده و امسال با توجه به شرایط کرونا و آنچه جهت رعایت پروتکل ها ابلاغ شد به 6500حوزه افزایش پیدا کرد.
وی افزود: بعضی جاها از چرخه استفاده خارج شد، چون رعایت موارد بهداشتی امکان نداشت، فضاهای بهتری در نظر گرفتیم. مراقبین ما کسانی هستند که ویژه انتخاب می شوند و افراد متفرقه حضورشان در فضای امتحانی ممنوع است، اما امسال یک نفر به عنوان مراقب حوزه سلامت حضور دارد. تیم های نظارتی استان ها متشکل از آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نیز حضور دارند.
وی افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که آموزش و پرورش از آن است و تمام مواردی که می بینیم به نوعی آموزش و پرورش آیینه آن است. در ارزیابی که از 17 خرداد تاکنون داشتیم، آموزش و پرورش از معدود جاهایی است که ضریب حساسیت در جهت اطمینان بخشی به خانواده ها و جامعه در آن بالا بود. ممکن است به بعضی از تذکرها توجه نشود، اما معدود است و بر عملکرد ملی تاثیر کمتری دارد. با توجه به اینکه هر روز فقط یک آزمون داریم، بچه ها حداقل وسایل را با خود دارند و حوزه ها متشکل از چندین مدرسه است و بچه ها باید به تدریج به حوزه امتحانی وارد و خارج شوند و از سرویس های تجمیعی جهت رفت و آمد استفاده نشود.
وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت سال تحصیلی آینده مشخص نیست این نوع بازگشایی ها و اقدامات در مدارس به نوعی مانور عملیاتی است تا اگر سال آینده با موارد خاصی روبرو شدیم بدانیم چه کنیم و به همین جهت این نوع اقدامات در مدرسه شناسایی می شود تا اگر سال آینده شرایط ویژه بازگشایی مدارس را داشتیم کمترین چالش را داشته باشیم.
محسن بیگی با اشاره به اینکه به خانواده ها بیش از هشتاد درصد اطمینان می دهند تا نهایت سلامت دانش آموز رعایت شود از خانواده ها درخواست کرد نگران نباشند و بچه ها را دچار استرس نکنند تا این روزها با کمترین مشکل تمام شود.
محسن بیگی در ادامه گفت: پروتکل ها رعایت می شود و این یعنی آماده سازی در کشور به خوبی انجام شده است. مدیران مدارس هم بیشترین دغدغه را برای نگهداری از سلامت دانش‌آموزان شان دارند و به همین جهت ارزیابی هایی که داشتیم نشان می دهد بیش از ۸۰درصد از دانش‌آموزان توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند و با مراقبت فردی در مدرسه حضور پیدا می کنند.
وی افزود: باید بپذیریم آموزش و پرورش یک مجموعه گسترده است و تعداد کمی دانش‌آموز ممکن است بخاطر خصلت های نوجوانی شان به‌راحتی موارد بهداشتی را رعایت نکنند. محسن بیگی با اشاره به اینکه موارد دانش‌آموزی داشته اند که بیمار بوده اند و امتحان نداده اند، گفت: ما خود اظهاری داریم. پس اگر دانش‌آموزی اعلام کند که بیمار است و نمی تواند امتحان بدهد پیش بینی شده بعدا با گواهی پزشک امتحان مجدد از او گرفته شود.
محسن بیگی گفت: امتحان جبرانی هم در کمیته سنجش تصمیم گیری می شود و زمان آن اعلام می شود، زیرا امتحان آنها نیز باید هماهنگ برگزار شود.
وی در رابطه با نحوه شکایت خانواده از مدارسی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: در تمامی مدارس مسئول حوزه و مدیر حوزه دارند و والدین و دانش آموزان و همکاران فرهنگی اگر به موردی برخورد کردند اول باید به مدیر حوزه امتحانی گزارش دهند و یا به آموزش و پرورش مناطق اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار