۸ هزار کیلومتر راه شریانی کشور در سه ماهه نخست امسال ترمیم شد

تهران ( پانا) - وزیر راه و شهرسازی از ترمیم هشت هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار کیلومتر راه شریانی کشور در سه ماهه نخست امسال ترمیم شد

محمد اسلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از قطعه سوم باند دوم محور نایین - انارک - خور - طبس در جمع خبرنگاران نایین با اشاره به اراده دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سه مرحله اساسی در دست اقدام است که نخستین مرحله آن، توسعه آزادراه‌هاست.

وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد و تا پایان دولت روحانی ۵۱۸ کیلومتر دیگر نیز به این رقم اضافه می‌شود.

اسلامی افزود:. فوری‌ترین آزادراه، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است که تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک کریدور شمال- جنوب در ناحیه مرکزی کشور خواهد داشت و گشایش بزرگی در تردد مردم استان‌های جنوبی و شمالی اصفهان ایجاد می‌کند.

وی با بیان تاثیر مهم افتتاح این آزادراه در صرفه‌جویی سوخت و زمان سفر گفت: کنارگذر شرقی اصفهان از طرح‌هایی است که بسرعت در مدار قرار خواهد گرفت و در هفته‌های آتی توسط رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، محور دیگر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را احداث بزرگراه‌ها اعلام کرد و گفت: تاکنون سالی ۸۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کرده‌ایم و امروز ۴۰ کیلومتر از جاده کریدور نایین به طبس افتتاح شد که ۳۰ کیلومتر آن پیشتر افتتاح شده بود و بهره‌برداری از بقیه این بزرگراه نیز در دستور کار است و مناقصه قطعه جدید آن برگزار و پیمانکارش هم انتخاب شده است.

اسلامی، راه‌آهن را محور سوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دانست و افزود: طرح‌های مربوط به این محور نیز در دست توسعه قرار دارد و اکنون جمع خطوط اصلی و فرعی راه‌آهن کشور ۱۴ هزار کیلومتر است و هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط اصلی و هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط فرعی نیز تا پایان سال آینده به این رقم افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه ۳ استان دیگر یعنی اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی(از مسیر جدید) به راه آهن سراسری متصل می‌شوند.

اسلامی تاکید کرد: نکته مهم این است که توانسته‌ایم سهم راه‌آهن را در حمل و نقل بار کشور افزایش دهیم، بطورریکه نسبت به سال ۹۷ شاهد ۲ درصد افزایش حجم بار جابه‌جا شده توسط راه‌آهن هستیم.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه باری که اکنون در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود، بطور متوسط ۲ میلیون تُن در روز است، گفت: این بار سنگینی است که نشان از حجم فعالیت اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: باید خدا را شکر کنیم و قدردان تولیدکنندگان کشور باشیم که در بخش‌های مختلف این تولیدات را انجام می‌دهند و باید زیرساخت‌های حمل و نقل را هم متناسب با این میزان حجم جابه‌جایی بار توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در اثر سیل‌های سال گذشته آسیب دید و بیش از ۷۰۰ دهنه پُل منهدم شد یا آسیب جدی دید.

وی افزود: همکاران ما در راهداری‌های کشور با زحمت و تلاش شبانه‌روزی این جاده‌های آسیب دیده را ترمیم کردند.

اسلامی افزود: در سه ماهه نخست امسال هشت هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور ترمیم شد و نهضت بهسازی آسفالت و ترمیم‌ها در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به طرح "ابرار" گفت: از مرداد پارسال ظرف یک سال ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته به راه‌های کشور اضافه شد و تا پایان دولت، سه هزار و۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این راه‌ها اضافه می‌شود.

وزیر وزیر راه و شهرسازی در پایان، روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت.

به گزارش ایرنا ، امروز مرحله سوم طرح ملی محور نایین - انارک- خور - طبس از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهر انارک به طول ۴۰ کیلومت با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این طرح بزرگ و ملی به لحاظ افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رُخ ‌به ‌رُخ، یکی از اولویت‌دارترین طرح‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود و دارای چند مرحله است که مرحله اول و دوم آن در گذشته به بهره‌برداری رسیده و مرحله سوم آن امروز از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهر انارک به بهره‌برداری رسید.

نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار