وزیر راه: ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ ضروری است

تهران ( پانا) - وزیر راه و شهرسازی می‌گوید ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ به لحاظ طرح‌ریزی شهری، ضروری است و همواره در برنامه‌ها لحاظ شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه: ارتقای کیفیت زندگی مردم‌ ضروری است

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۸۰ اتوبوس جدید ناوگان شهری اصفهان افزود: کاهش پیمایش‌های غیر ضروری، ارتقای وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت و استاندارد به منظور بهینه سازی زمان و انرژی از جمله برنامه‌ها برای نیل به این هدف است.
وی ادامه داد: خدمت پیوسته و بی منت جز تکالیف دولت و نهادهای عمومی مثل شهرداری است و تحقق آن جز با همراهی مردم میسر نمی‌شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: افتتاح پارک سوار و بهره‌برداری از اتوبوس‌هایی که با مناسب سازی امکان سرویس دهی به معلولان را داراست و فراهم کردن فرصت مسافرت شهری مناسب جز خدمات ماندگار در مدیریت شهری است و باید قدرددان این زحمات بود که در این شرایط سخت محقق شده است.
وی تصریح کرد: افزایش این ظرفیت ها موجب ارتقای سلامت جامعه، ارتقای کیفیت هوای شهر و کاهش آلودگی‌ها شود.
اسلامی یادآور شد: اصفهان به عنوان شهری که پایتخت میراث ایرانی اسلامی است باید از نطر شهرسازی در بستر تاریخ برای آیندگان توسعه یابد.
وی بهره‌گیری از دیدگاه های مدیریتی به منظور حفظ میراث تاریخی در عین بهره‌مندی از فناوری‌های روز جز الزامات توسعه دانست و ادامه داد: در همین راستا توسعه راه آهن شهری، سیستم مدیریت هوشمند شهر و مدیریت شهرسازی هوشمند در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در این هفته تفاهمی صورت گرفت که رینگ قطار شهری پیرامونی شهر اصفهان با مشارکت دستگاه‌های مختلف تا شهرهای علامه مجلسی و فولادشهر را در برگیرد که مرحله مقدماتی آن از اصفهان تا بهارستان است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: با اتصال این خطوط بیرون شهری و درون شهری فرصتی برای حمل و نقل ریلی مناسب فراهم خواهد شد.
در این مراسم دستور ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید همزمان با عید بزرگ غدیر، به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی صادر شد.
این تعداد اتوبوس شهری با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان پیوسته است.
وزیر راه و شهرسازی روز شنبه، ١٨ مرداد در پارک سوار صفه حضور یافت و از این اتوبوس‌ها بازدید کرد.
همچنین پارک سوار صفه با امکان سرویس دهی به معلولان در ۱۲ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار