توطئه دشمن با شعار"شعور حسینی بجای شور حسینی"

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های مذهبی گفت: شعار «شعور حسینی به جای شور حسینی» توطئه دشمن است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
توطئه دشمن با شعار"شعور حسینی بجای شور حسینی"

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم یزد اظهار داشت: امروز همه نسبت به حساسیت دشمن به معنویات در ایران را به خوبی مشاهده می‌کنیم و در این زمینه هم دشمنان توطئه‌های بسیاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: امروز برخی این شائبه را مطرح می‌کنند که چگونه با وجود این همه توسل و دعا، همچنان کرونا وجود دارد در حالی که همین دعاهاست که توطئه‌های بسیار زیاد دشمنان را خنثی می‌کند و خداوند متعال نمی‌گذارد این فتنه‌های دشمنان به نتیجه برسد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اینکه امروز انقلاب به یکی از قدرت‌های اصلی جهان تبدیل شده، به واسطه همین دعاهایی است که لطف خدا را شامل حال ما کرده است.
ناصری یزدی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال تحریف ارزش‌ها در ایران است افزود: اینکه امروز می‌گویند شعور حسینی به جای شور حسینی، یک توطئه از دشمنان است که می‌خواهند مانع عزاداری‌ها شوند.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق شعور حسینی همان شور حسینی است و دشمن هم به خوبی این موضوع را فهمیده و به همین دلیل طرح‌ریزی در راستای حذف آن کرده است.
وی افزود: دشمن به خوبی فهمیده که اگر شور حسینی را از ملت ایران بگیرند، به راحتی و بدون هیچ دردسری می‌توانند عزاداری‌ها را هم به انحراف بکشانند به همین دلیل هم این طرح را مطرح کردند و متاسفانه عده‌ای هم در داخل ناآگاهانه از آنها پیروی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری نباید به هیچ عنوان تعطیل شوند گفت: می‌توان مجالس را به صورت خانگی و با تعداد کم جمعیت برگزار کرد و حتی تنها با اعضای خانواده روضه خواند ولی به هیچ عنوان آنها را نباید تعطیل کرد.
ناصری یزدی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته و حتی قرون گذشته افراد بسیاری تلاش کردند که عزاداری‌های حسینی را تعطیل کنند ولی هیچ زمانی این توطئه‌های آنها محقق نشد و قطعا امروز هم دشمن نمی‌تواند این توطئه را عملی کند.
امام جمعه یزد افزود: الان مساجد و حسینیه‌ها و حتی مدارس فضاهای باز زیادی دارند که می‌توان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حتی صندلی چیدن با فاصله مناسب، اقدام به رعایت فاصله و پروتکل‌ها کرده و از طرف دیگر روضه‌ها را هم برگزار کرد.
وی افزود: در ارتباط با هزینه‌ها هم هیئت‌های عزاداری حتما باید این هزینه‌ها را در قالب بسته‌های معیشتی به نیازمندان پرداخت کنند؛ چرا باید هزینه‌های چند 10 میلیونی برای یک مداح داشته باشیم در حالی که می‌توانیم روضه‌ها را برگزار کنیم و هزینه‌هایی از جمله این مورد و خرید علامت‌ها را برای رفع مشکلات نیازمندان استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الان دولت در حال برگزاری کنکور با جمعیت‌های بسیار زیاد است، وقتی می‌توان این کار را با رعایت فاصله‌گذاری انجام داد، قطعا می‌توان مراسم‌های روضه و حتی جشن عید غدیر را با رعایت فاصله‌گذاری برگزار کرد.
ناصری یزدی بر ضرورت الزامی شدن استفاده از ماسک در جامعه به ویژه در مراسم‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: نهادهای امنیتی و انتظامی باید با هر کسی که بدون ماسک در جمع حاضر میشوند برخورد کند تا به صورت سریع جلوی شیوع کرونا گرفته شود.
امام جمعه یزد بر ضرورت استفاده از صندلی در روضه‌ها تاکید کرد و افزود: وقتی افراد روی زمین می‌نشینند، امکان نشستن کنار یکدیگر را دارند ولی وقتی صندلی باشد، می‌توان رعایت خوبی در محل نشستن افراد داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل هیئت‌ها برای تمرین اشعار خود چندین جلسه حضوری برگزار می‌کردند گفت: امسال باید هیئت‌ها استفاده از شعر جدید را کنار بگذارند و برای برگزار نشدن جلسات تمرین، اشعار سال‌های قبل را استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در طرف مقابل هم باید حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع باشد چرا که در این دسته‌ها نمی‌‌توان دستورالعمل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کرد.
ناصری یزدی به تحرکات دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برای این حوزه هم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، اینکه فضای مجازی را رها کنیم و دشمن هر اقدامی بخواهد انجام دهد اصلا خوب و مناسب نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار