کارشناس مذهبی در بهاباد:

ایفای نقش زینبی در تبیین رسالت و نهضت امام حسین (ع)

بهاباد (پانا) - یکی از روحانیون وکارشناس مذهبی درمراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) دربهاباد گفت : امروز همه وظیفه داریم در تبیین رسالت و نهضت امام حسین(ع) نقش زینبی(س) ایفا کنیم و در رساندن این رسالت اهل سکوت نباشیم.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ایفای نقش زینبی در تبیین رسالت و نهضت امام حسین (ع)

حجت الاسلام کاظم خوش خوی در مراسم عزاداری ایام ماه محرم درحسینیه فاطمیه بهاباد به نقش وویژگی های امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) که خود جزو پاکترین افراد و مصداق طیبات است و دشمن مصداق خبیث ها است به ما آموخت که خبیث ها هیچگاه سر سازگاری با طیبین ندارند.

وی به دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ عدالت و نجات دادن اسلام از خطر نابودی جان پاک خویش و اهل بیتش را فدا کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرموده حضرت امام(ره) مبنی بر این‌که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" خواستار برپایی هرچه با شکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شد و تصریح کرد: به طور یقین تا زمانی که نام امام حسین(ع) زنده است، اسلام نیز پابرجا و زنده خواهد ماند.

خوش خوی درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی با توجه به شیوع دوباره کرونا ویروس گفت: مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مراسم های عزای حسین (ع) شرکت کنند تا از سلامت خود محافظت نمایند.

وی با اشاره به اینکه در تقابل بین اسلام حسینی و اسلام یزیدی چه کارهای باید انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب رسیده و رستگار شویم، افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای حرکت در مسیر امام حسین(ع) هزینه کردن در راه خداست.

این کارشناس برجسته با بیان اینکه در این مقطع تاریخی که فرهنگ عاشورایی الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید با استفاده از فضایل معنوی و بصیرت افزایی و پیروی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت این فرصت را مغتنم شمرده و آن را سرمشق و الگوی خود در مبارزه با توطئه های استکبار تا ظهور حکومت جهانی مظهر عدل و قسط،" قائم آل محمد(ص)" قرار دهیم خاطر نشان کرد: فرهنگعاشورا ئی الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار