دانش‌آموزان مازندران رأی مجازی خود را در انتخابات مجلس دانش‌آموزی ثبت کردند

ساری (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مازندران از برگزاری انتخابات الکترونیکی دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی و بیست‌ویکمین دوره شورای دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مازندران رأی مجازی خود را در انتخابات مجلس دانش‌آموزی ثبت کردند

مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران زیر مجموعه سازمان دانش آموزی است که آیین‌نامه تشکیل آن مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۰ تهیه و تدوین شد. مصوبات این مجلس پس از تأیید در شورای عالی آموزش و پرورش، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

انتخابات مجلس دانش‌آموزی هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود و دهمین دوره آن در ۲۰ استان کشور قرار بود اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد که استان مازندران یکی از این استان‌ها بود و امروز به صورت مجازی از طریق سامانه انتخابات الکترونیکی برگزار شد.

علی‌اصغر قیصری در این خصوص به پانا گفت: «مازندران 250 عضو شورای دانش‌آموزی شهرستان دارد که پیش از این در تاریخ مقرر وارد سامانه انتخابات مجازی سازمان دانش‌آموزی شدند و نام خود را به عنوان شرکت‌کننده در انتخابات ثبت کردند تا بتوانند امروز به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.»

به گفته او 29 دانش‌آموز دختر از مازندران اعلام نامزدی کردند که 25 نفر آنان تأیید صلاحیت شدند و همچنین 29 دانش‌آموز پسر که 23 نفر آنان تأیید صلاحیت شدند.

قیصری علت رد صلاحیت این 10 نفر را عدم برخورداری از شرط معدل دانست که لازم بود معدل نامزدها بالای 17 باشد.

انتخابات مجازی مجلس دانش‌آموزی با حضور نمایندگان استانداری، نماینده اداره‌های حراست و ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و‌پرورش، نمایندگان معاونت متوسطه آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار شد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران ادامه داد: «در مجموع ۱۵۰ دانش‌آموز منتخب از شوراهای دانش‌آموزی مدارس کشور برای مدت دو سال به عضویت مجلس دانش‌آموزی در می‌آیند. اعضای شورای دانش‌آموزی استان نیز از میان منتخبان شهرستان‌ها انتخاب و به عنوان مشاوران دانش‌آموزی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها فعالیت می‌کنند.»

قیصری گفت: «بر اساس رأی‌های ثبت‌شده از مازندران ۷ دانش‌آموز پسر و ۷ دانش‌آموز دختر عضو شورای دانش‌آموزی استان، ۲ دانش‌آموز پسر و ۲ دانش‌آموز دختر نیز عضو مجلس دانش‌آموزی کشور خواهند شد.»

نتیجه انتخابات نیز امروز پس از پایان زمان رأی‌گیری اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار