برگزاری جلسه هماهنگی ستاد عالی و ستاد اجرایی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در مشهد

مشهد(پانا)- جلسه هماهنگی ستاد عالی و ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور با حضور معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی  ستاد عالی و ستاد اجرایی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در مشهد

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه که صبح امروز در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی مسابقات گفت: امسال اردوگاه حس و حال همیشگی برگزاری مسابقات قرآنی را ندارد و به جبر شرایط جامعه، مسابقات بدون حضور فیزیکی دانش آموز برگزار می شود.
وی ادامه داد: طبق روال هر ساله ۱۰ کمیته اجرایی مسابقات را تشکیل دادیم و چندین جلسه مجازی و حضوری برای هماهنگی بیشتر برگزار شد، سعی بر این است که تمام پروتکل ها ی بهداشتی رعایت شود، در مسابقات استانی هم همین بود و تمام پروتکل ها رو رعایت کردیم.
مالک اشرفی ادامه داد: دو مانور برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات با موفقیت انجام شد و تمام سعی ما این است که در مورد داوری ها و ارتباط دانش آموزان برای ارائه کار خود مشکلی نداشته باشیم که این امر در مانور هایی که برگزار شد هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: سوغات متبرک مشهد مقدس هم برای تمام متسابقین ارسال شده است، همچنین مسابقات فرهنگی برای گروه های مختلف متسابقین پیشبینی و برگزار می شود.
وی با بیان اینکه، بیشتر تمرکز ما روی مرحله نهایی مسابقات و فراهم کردن ارتباط موثر و مستمر با دانش آموزان استانها‌ است گفت: تبلیغات لازم برای برگزاری مسابقات انجام شده و کلیپ های متعددی در فضای مجازی منتشر شده است. چهار سالن برای برگزاری مسابقات پیشبینی شده است و در هر سالن 4 نفر مسئول اجرا، فنی، اپراتور، فیلم برداری هستند همچنین 3 بستر اسکای روم، شاد و تلفن برای ارتباط آنلاین پیشبینی شده است.

میکائل باقری معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: کار بسیار بزرگی در حال انجام است و ما با برگزاری موفق این مسابقات یک کار زیربنایی و موثر انجام می دهیم، به مدد الهی برگزاری موفق این مسابقات به صورت مجازی، فعالیت های قرآنی در عرصه ملی و بین المللی را تحت تاثیر قرارخواهد داد.
وی ضمن تقدیر از میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کار بسیار دشواری را شروع کردید، اما ما به پتانسیل و ظرفیت های انسانی و زیرساختی استان خراسان رضوی اطمینان داریم
باقری ارسال سوغات متبرک حضرت رضا(ع) برای متسابقین را کار بسیار ارزشمند و اثرگزار دانست و گفت: مسابقات قرآن عترت و نماز یک فرآیند تربیتی است که از مدرسه شروع می شود و تجلی آن در مرحله کشوری است. اگر مسابقاتمان فقط برای مسابقه باشد، اصالت کار تربیتی ما دچار مخاطره می شود
وی بهترین بستر برای برگزاری مسابقات را بستر حقیقی و حضور فیزیکی دانش آموزان دانست و گفت: البته بستر مجازی برکات خاص خود را دارد و دانش آموزان بیشتری درگیر جریان رسانه ای این مسابقات خواهند شد
وی گفت: امسال آموزش و پرورش توسط شورای هماهنگی مسابقات قرآن کشور مستقر در سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان دستگاه موفق در برگزاری مسابقات سال گذشته انتخاب شد که این اتفاق را شما همکاران در استانهای میزبان رقم زدید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار