معاون اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

تهدید کرونا در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان را به فرصت تبدیل کردیم

مشهد(پانا)- معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ما تهدید کرونا در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان را به فرصت تبدیل کردیم.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تهدید کرونا  در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان را  به فرصت تبدیل کردیم

میکائیل باقری در مصاحبه با پانا اظهار کرد: مسابقات قرآن عترت و نماز چون فرآیند تربیتی است نیازمند بستر حقیقی برای مسابقات استد و در بستر مجازی تمامی اهداف از پیش تعیین شده ما برای مسابقات محقق نمی‌شود ، اما برگزار نکردن مسابقات آسیب داشت و بهتر بود با برگزاری در بستر مجازی بخش عمده‌ای از اهداف محقق می شد.

وی گفت: مصمم شدیم بستری برای مسابقات استفاده کنیم که ارتباط بین داور و شرکت کننده دو سویه باشد، بعد از سنجش و آزمون، اولویت اول ما شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، اولویت دوم شبکه اسکای روم و اولویت سوم در صورت نبودن اینترنت، تلفن ثابت قرار گرفت و همچنین ما تهدید کرونا را با خوشفکری همکاران در وزارت آموزش و پرورش تبدیل به فرصت کردیم.
وی افزود: ویروس منحوس کرونا دارای مزایای در حوزه قرآن عترت و نماز شد از جمله گسترش دامنه ارتباطاتی ما با دانش آموزان و همچنین ورود به فضای مجازی که باعث ارتقای سواد رسانه ای دانش‌آموزان و همکاران ما شد.
باقری گفت: مسابقات قرآن عترت و نماز در پنج مرحله برگزار می شود، برخلاف بقیه مسابقات فرهنگی که در مرحله کشوری به اتمام می رسند، رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم تا مسابقات بین‌المللی ادامه پیدا می‌کنند.
وی گفت: بیستم تیرماه شروع مسابقات کشوری بود که دانش آموزان به مدت ۱۰ روز فرصت ارسال آثار خود را داشتند و بعد از آن به مدت یک هفته داوری اولیه به صورت غیر حضوری در شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) برگزار شد و هشتم مرداد ماه مسابقات کشوری افتتاح شد و در حال حاضر داوری نهایی صورت می گیرد که ۵ روز در مشهد مقدس در بخش پژوهشی که شامل تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار می شود و بعد از آن در شهرستان های استان تهران بخش آوایی به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه دانش آموزان توفیق زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه السلام را نداشتند برای آنها زیارت مجازی برگزار کردیم و برای تمامی دانش‌آموزان که در مرحله مقدماتی آثار فرستادند، سوغاتی استان خراسان رضوی ارسال شده است، تمامی دانش‌آموزان در مرحله نهایی نیز جوایز ارزنده همراه با لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار