اولین مسابقه قصه گویی مجازی "فرزندان ایرانیم"

لاهیجان (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از برگزاری اولین مسابقه قصه گویی مجازی با عنوان "فرزندان ایرانیم" با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین مسابقه قصه گویی مجازی "فرزندان ایرانیم"

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در خصوص برگزاری اولین مسابقه قصه گویی مجازی با عنوان "فرزندان ایرانیم" گفت: این مسابقه با همکاری اداره کتابخانه های عمومی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره بهزیستی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان برگزار می شود. در نشستهای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مصوبه اجرای برنامه قصه گویی در راستای کتاب و کتاب خوانی منجر به برگزاری این رویداد برای کودکان و نوجوانان در شهرستان لاهیجان شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ابتدا قصد داشتیم مسابقه قصه گویی اختتامیه هم داشته باشد و برگزیدگان مرحله اول در اختتامیه به رقابت بپردازند که شیوع بیماری کرونا باعث شد تا همه مراحل به صورت مجازی انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: لاهیجان 4 سال پرونده های خود را برای پایتخت کتاب به دبیرخانه پایتخت کتاب در تهران ارسال کرد و سه دوره توانست نامزد پایتخت کتاب شود. همچنین لاهیجان در سه دوره از جام باشگاهای کتاب و کتابخوانی کشور مشارکت فعال داشته است. ویژه برنامه هایی مانند جایزه ادبی نجدی، نامه ای به خدا با عنوان ساز دنیا را برایم کوک کن، گلریزان کتاب، معرفی نویسندگان، نشستهای تخصصی کتاب، رونمایی از کتاب و بسیاری فعالیتهای دیگر و اکنون مسابقه قصه گویی مجازی فرزندان ایرانی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی از اولویتهای فرهنگی شهر است.

این مسابقه با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می شود، قصه گویی روایت یک داستان است. کودکان از طریق کتاب خواندن با حقایق زندگی آشنا می شوند و تجربیات جدیدی کسب می کنند، خواندن کتاب و قصه گویی موجب تقویت حافظه، مهارت زبانی و شنیداری کودک، پرورش خلاقیت، فزونی گنجینه واژگان و افزایش اعتماد به نفس او می شود.

این مسابقه در گروههای سنی 7+ نوباوه، 9 + نونهال، 12+ نو نگاه و 15+ نوجوان برگزار می شود.

شرایط شرکت در این مسابقه:

- روایت قصه توسط یک نفر انجام شود.

- قصه گویی یا به صورت سنتی ( قصه گویی به شیوه روایت گری بدون ابزار) یا قصه گویی خلاق( قصه گویی با استفاده از ابزار و امکانات دیداری و شنیداری) باشد.

- قصه گویی به زبان گیلکی امتیاز محسوب می شود.

- تصویربرداری با موبایل به صورت افقی با صدای مطلوب و بدون لرزش و حرکت دوربین باشد.

- زمان فیلم ارسالی حداکثر 3 دقیقه باشد.

- پوشش مناسب رعایت شود ( با لباس فرم)

گفتنی است علاقمندان می توانند فیلم گرفته شده خود را از قصه گویی کودکان و نوجوانان تا 15 شهریور 99 به واتس آپ 9032047585 ارسال کنند.

تمام فیلم ها درکانال تلگرام@lahijan_farhang_honar و صفحه اینستاگرام http://www.instagram.com/bareshfarhangi_lahijan در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به نفرات برتر در گروههای سنی جوایز زیر تعلق خواهد گرفت:

نفر اول : لوح تقدیر و جایزه 3/000/000 - ریال

نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه 2/000/000 - ریال

نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه 1/000/000 - ریال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار