خنیفر خبر داد: ایجاد اتاق خردورزی با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، از طرح ایجاد اتاق خردورزی و راهنمایان آموزشی با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت و مدرسان بازنشسته دانشگاه در پردیس‌های سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر خبر داد: ایجاد اتاق خردورزی با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست صمیمانه حسین خنیفر، و اعضای هیات موسسان کانون بازنشستگان دانشگاه به منظور ارائه گزارش اقدامات انجام شده و پیگیری امور مرتبط با فعالیت کانون و مطالبات بازنشستگان در مکان دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، خنیفر با ابراز خرسندی از شکل گیری کانون بازنشستگان دانشگاه، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و اجرایی اساتید بازنشسته بر ضرورت افزایش تعامل دانشگاه با بازنشستگان تاکید کرد و گفت: «برابر با مستندات قانونی، حمایت بیش از پیش از بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان لازم و ضروری است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از بازنشستگان به عنوان گنجینه‌های تربیت معلم و سرمایه‌های نیروی انسانی این دانشگاه یاد کرد و با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت اساتید بازنشسته و استفاده از ظرفیت‌های این افراد در زمینه‌های مختلف آموزشی، بهره مندی از دانش و تجربه این سرمایه عظیم انسانی را از اهم موارد برشمرد.

وی، طرح ایجاد اتاق خردورزی و راهنمایان آموزشی با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت و مدرسان بازنشسته دانشگاه در پردیس‌های سراسر کشور را از اهم برنامه‌های هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان برای استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فکری و همچنین تجربیات ارزشمند بازنشستگان دانشگاه اعلام کرد.

در ادامه این نشست، رئیس هیات موسسان کانون، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده این کانون، لزوم حفظ و صیانت از کرامت، حقوق قانونی و صنفی بازنشستگان و همچنین تدوین برنامه جامع حمایتی از بازنشستگان در چارچوب مصوبات قانونی و امکانات و ظرفیت دانشگاه را مهم خواند.

صفری، بیغنی، گیاهپور و خانم کاوه اعضای هیات موسسان نیز با یادآور شدن بخشی از مطالبات بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان، خواستار حضور فعال و موثر مسئولان دانشگاه در راستای پیگیری این امور شدند.

تدوین برنامه جامع حمایتی از بازنشستگان در خصوص مسائل آموزشی، پژوهشی، علمی، اقتصادی، رفاهی و منزلت اجتماعی، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت همکاران بازنشسته و مطالبات مالی این افراد، ارتقاء سطح ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان با توجه به ظرفیت‌های قانونی ابلاغی از مراجع ذی صلاح، حضور فعال نمایندگان دانشگاه در کارگروه‌های تخصصی همسان سازی حقوق بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه، پیگیری اصلاح ساختار سازمانی دانشگاه در صندوق بازنشستگی کشور برخی از موضوعات قابل طرح در این نشست است.

رفع ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان به عنوان استاد غیر موظف، تخصیص فضای فیزیکی مناسب از سوی دانشگاه برای استقرار دفتر مرکزی کانون در استان تهران و نمایندگی‌های آن در تمامی استان‌ها، بهره مندی اعضا و خانواده آن‌ها از بیمه تکمیلی به استناد دستورالعمل رفاهی آیین نامه استخدامی دانشگاه‌ها از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست به شمار می‌رود.

کانون بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان با هدف حفظ و ارتقای جایگاه بازنشستگان، حمایت و صیانت از حقوق صنفی اعضای کانون، تامین امکانات و تسهیلات رفاهی و رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی اعضا و خانواده آن‌ها از تیرماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار