معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان خبر داد :

کسب رتبه اول کشوری گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان

سنندج(پانا) معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از کسب رتبه اول کشوری گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۱۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رمضان یوسفی روز پنج شنبه در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشکر از اهتمام مدیران و روسا در پیگیری برنامه های حوزه سواد آموزی و تاکید بر تداوم عملیاتی شدن اقدامات و سیاست های ابلاغی، از کسب رتبه اول کشوری گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان خبر داد و از زحمات کلیه همکاران و دست اندرکاران امر و به ویژه حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش و همراهی اعضای کارگروه استانی تشکر کرد .

وی ملاک حجم ابلاغی به شهرستان ها و مناطق در دوره های مختلف سواد آموزی را ، بر اساس نرخ بی سوادی هر شهرستان و منطقه و میزان حجم ابلاغی وزارت و تصمیم کمیته استانی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این رویه عادلانه است، منبع اعلام نرخ بی سوادی را سازمان آمار اعلام کرد و اظهار داشت: بر همین اساس حجم ابلاغی تقسیم شده است لذا ضرورت دارد برای تحقق آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

یوسفی با بیان اینکه با همت همه همکاران حجم ابلاغی سال ۹۸ محقق و ۱۰۰ درصد پوشش داده شد، تصریح کرد: امسال هم باید تلاش کنیم تا حجم ابلاغی پوشش داده شود .

معاون سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، برون سپاری را اقدامی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و هم چنین کاهش تصدی گری دولت عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا، واگذاری آموزش سواد آموزی به موسسات و مدارس غیر دولتی قابل پیگیری است و این بخش نیاز به نظارت دقیق و قوی دارد .

معاون سواد آموزی استان از شورای پشتیبانی سواد آموزی به عنوان یک ظرفیت برای آموزش و پرورش و سواد آموزی نام برد و با تاکید بر نتیجه گیری بیشتر از مصوبات شورا، گفت: می توان از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های همکار در اجرای برنامه های حوزه سواد آموزی استفاده کرد .

یوسفی ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت سواد آموزی را از دیگر اولویت های کاری این حوزه بر شمرد و با تاکید بر تداوم روند و برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیمات راهگشا برای تحقق اهداف سواد آموزی، گفت : از هم اکنون برای سال تحصیلی آینده برنامه ریزی لازم صورت گیرد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ، مکان مورد نیاز برای برگزاری کلاس ، در اختیار سواد آموزی قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار