برگزاری جلسه مدیران فنی و حرفه ای و کار و دانش درشهرستان مشگین شهر

اردبیل (پانا)- نشست هم اندیشی و بررسی چالش ها و برنامه های هنرستان های فنی و کار و دانش با حضور مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در سالن کنفرانس آموزش وپرورش مشگین شهر برگزار شد..

کد مطلب: ۱۰۹۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مدیران فنی و حرفه ای و کار و دانش درشهرستان مشگین شهر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان مشگین شهر،دراین نشست مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: در این جلسه آینده هنرستان های شهرستان را روشن دیدم و روند رو به رشد جذب هنرجو و بهبود وضعیت کارگاه ها و تجهیزات آنها رضایت بخش می باشد.

احمد ناصری با اشاره به ثبت نام و جذب هنرجو تاکید کرد: برای ثبت نام و جذب دانش آموزان تمرکز ویژه ای لازم است باید مشاوران مدارس را خوب توجیه کنیم زیرا نقش مشاوران در راهنمایی دانش آموزان برای انتخاب رشته متناسب با استعداد و توانایی آنها بسیار مهم است، مشاوران باید راه صحیح و مطابق با واقعیت را به دانش آموزان نشان دهند.

او افزود: باید قبول کنیم که بخشی از واقعیت های مربوط به هنرستان ها آنطور که شایسته است بدرستی برای دانش آموزان گفته نشده و فضای روانی جامعه تاثیر گذاشته و مشاوران گاهی همسو و با خواست و انتظار خانواده مشاوره میدهند .

حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه نقش مدیران متوسطه اول برای راهنمایی دانش آموزان و اولیا جهت جذب ثبت نام در هنرستان ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: آنها باید سیاست دستگاه تابعه را در نظر بگیرند باید از طریق برقراری ارتباط با خانواده ها ذهنیت آنها را به هنرستان ها تلطیف کنند.

ناصری با اشاره به بحث برون سپاری ، یادآوری کرد: در برون سپاری دقت داشته باشیم که در کنار صرفه جویی مالی چه میزان توانسته است در مسیر انتظارات و هدف گذاری های تعلیم و تربیت گام بردارد، نظارت دقیق داشته باشیم که این کار آثار منفی و مغایر با برنامه های تربیتی به بار نیاورد.

او در ادامه به اهمیت کار تولیدی در هنرستان ها پرداخته و تاکید کرد: موضوع تولید در هنرستان ها بحث مفیدی است تولید در جریان آموزش اعتماد به نفس هنرجو را بالا می برد و منابع مالی که از این طریق بدست می آید انگیزه هنرجو را دو برابر می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مدیران مدارس را عصاره آموزش و پرورش دانست وگفت: مدیران بایستی موفقیت و عدم موفقیت برنامه ها را علت یابی کنند مدیران باید فعال و با محیط ارتباط موثر داشته باشند برای هر روز و هفته خود برنامه داشته و خلاق ، نوآور و دارای ابتکار باشند.

ناصری ضمن اشاره به عوامل جذب هنرجو در هنرستان هاتاکید کرد: داشتن تجهیزات مناسب در جذب هنرجو موثر است سال گذشته به ارزش 7 میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان ها تهیه شد و امسال هم سعی بر این است تجهیزات بیشتری تهیه کنیم در کنار بروز رسانی تجهیزات ، جایگزینی و جابجایی تجهیزات ، بروز رسانی رشته های هنرستان که متناسب با بازار کار باشد، برجسته سازی خروجی هنرستان ها و هنرجو های کار آفرین و ارتباط با موسسات تخصصی که در محیط کار داریم می توانند در جذب هنر جو مفید باشند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان مشگین شهر نیزبا اشاره به هدف گذاری انجام شده در چشم انداز سند تحول گفت: سال گذشته 35.4درصد از دانش آموزان ورودی دوره دوم متوسطه در هنرستان ها ثبت نام کرده اند که امیدواریم امسال هم که سهم شهرستان 40 درصد پیش بینی شده با جذب و سوق حداکثری دانش آموزان ؛ هدف وزارت جهت توسعه و توزیع متوازن دانش آموزان بین رشته ها محقق گردد .

رضا نوری‌زاده تصریح کرد: هنرستان های مشگین شهر ظرفیت بالقوه خوبی برای تولید محصولات چرمی ، انواع لباس ، میز و صندلی و ... دارد ولی کمبود تجهیزات و فرسودگی آنها و نبود اعتبار و سرمایه اولیه باعث شده فرصت از دست برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار