مشارکت در امر تعلیم و تربیت مأموریت خانواده است

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت مشارکت در امر تعلیم و تربیت، مهمترین مأموریت خانواده است که در دوران کرونا، این پیوند بین خانواده و آموزش و پرورش برقرار شد. پیوند مهمی که باید بعد از دوران کرونا هم حفظ شود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت در امر تعلیم و تربیت مأموریت خانواده است

محمد علی واقعی صبح امروز در دیدار با فرماندار درمیان، اظهار کرد: آماده کردن افراد برای زندگی کردن و خوداتکایی مهم ترین مأموریت آموزش و پرورش استان است.
او، با بیان این که آموزش و پرورش خراسان جنوبی با این هدف مأنوس است و گام‌های موثری نیز در این زمینه برداشته است؛ ادامه داد: در سند تحول 6 ساحت تربیتی در نظر گرفته شده و انسان را موجودی چندوجهی دیده است که همه وجوه او باید به یک اندازه تقویت شود؛ او باید مهارت ارتباطی، فکر کردن و حل مسأله را داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: مهارت فکر کردن و حل مسأله در کتاب تفکر و پژوهش پایه هفتم و هشتم آموزش داده می‌شود و طرح هدایت تحصیلی هم زمینه آشنایی افراد را با مشاغل گوناگون فراهم می‌کند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» از سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در مدارس استان اجرا می شود که بر اساس آن، هر دانش‌آموز باید یک مهارت متناسب با محل زندگی‌اش را کسب کند.
او، با اشاره به اجرای طرح مدرسه خوانا در دوره ابتدایی، عنوان کرد: این طرح برای درک مطلب، تقویت مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن و مهارت‌های اجتماعی از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار